A 2006. decemberétől bevezetésre kerülő ITF-típusú menetrend sok mellékvonalnak be fogja tenni a kiskaput.
A látszólagos ellentmondás a következőképp oldható fel:
hiába emeljük fel egy adott mellékvonalon a vonatok darabszámát pl. napi 6 pár vonatról napi 10 pár vonatra, ami ugyebár több mint 50 %-os kínálatnövelés, ha az utasok száma ennek ellenére sem fog növekedni.
Márpedig miért szoknának át az emberek autóról vagy éppen a gyors, kényelmes buszról a lassan döcögő, gázolajszagú, koszos Bz-re, csak azért, mert most már két óránként közlekedik.
Ha pedig a kínálati menetrend ellenére sem jönnek az utasok a mellékvonalakra, akkor az el fogja gondolkodtatni a döntéshozókat.
Hiába szép ütemes a menetrend, a két óránkénti járatsűrűség és főleg a 30-35 km/h körüli utazósebesség a mai felgyorsult világban nem versenyképes.
Bár ne legyen igazam:)