Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 11686

A 2006. decemberétől bevezetésre kerülő ITF-típusú menetrend sok mellékvonalnak be fogja tenni a kiskaput.

A látszólagos ellentmondás a következőképp oldható fel:

hiába emeljük fel egy adott mellékvonalon a vonatok darabszámát pl. napi 6 pár vonatról napi 10 pár vonatra, ami ugyebár több mint 50 %-os kínálatnövelés, ha az utasok száma ennek ellenére sem fog növekedni.

Márpedig miért szoknának át az emberek autóról vagy éppen a gyors, kényelmes buszról a lassan döcögő, gázolajszagú, koszos Bz-re, csak azért, mert most már két óránként közlekedik.

Ha pedig a kínálati menetrend ellenére sem jönnek az utasok a mellékvonalakra, akkor az el fogja gondolkodtatni a döntéshozókat.

Hiába szép ütemes a menetrend, a két óránkénti járatsűrűség és főleg a 30-35 km/h körüli utazósebesség a mai felgyorsult világban nem versenyképes.

Bár ne legyen igazam:)