vámmentes Creative Commons License 2006.05.16 0 0 717

Szia Takarító!

 

Prklht távolléte idejéig a Te írásaidra reagálok elsősorban.

 

1. Nincsen "nagyobb test és kisebb test" önmagában véve, nincsen kisebb, vagy nagyobb térfogatú test, én nem ilyesmiről beszélek Neked kezdettől fogva.

Van azonban "test", és annak részei, kar, láb, fej, stb... Ez a fizikai test, anyagoknak az olyan összessége, amely ezekből a külsőleg látható részekből áll össze.

Belül azonban otthont ad más részeknek is.

- további fizikai testrészeknek (máj, vese, tüdő, lép, gyomor, stb...),

- az elmének, ami szintén egy fizikai testrészben, az agyban lakozik. Ez agy pedig a gondolatiság, akaratiság központja is egyben,

- a lelki testrésznek, a léleknek, ami szintén egy fizikai testrészben lakozik, a vérben. A lélek azonban szintén kapcsolatos a gondolatisággal, az akaratisággal, a kívánságok megfogalmazásával,

- a szellemi testrésznek, ami szintén benne van az ember bensejében, de szorosan véve nem köthető egyetlen fizikai testrészhez sem,  

- az ember fizikai központjának is otthont ad, a vérkeringést, a létezését emiatt fizikailag is fenntartó szívének, ami azonban nem csak fizikai szintű központja, hanem szintén gondolatiság, akarat, kívánságok megfogalmazása jellemzi (Máté 15,18-20.).

 

Tehát mindezeknek otthont ad a fizikai, puszta test, azaz nem nagyobb térfogatú a puszta fizikai test a testi egésznél, de mégis "több" annal, ahogyan Jézus mondja a Máté 6,25-ben. Azzal több, hogy a puszta fizikai test szükséges ellátásán felül fogalmaz meg kívánságokat, gondolatokat, akaratot a testi egész az ember egésze számára. Emiatt nevezik "testi természetnek" a Jézus által mondott "több test"-et. Ami fizikailag ugyanakkora, de mégis több. Emiatt beszélt Ő is két szintről. 

 

Magyarán nem nevezhetem "embernek" a puszta fizikai testet, mert nem az, hiszen Jézus megfogalmazása szerint "több annál" az ember testben leélt "élete", mint a testének eledellel, itallal, öltözettel való ellátása. Emiatt beszél Jézus itt a test sötét és világos állapotáról alaposabban, mert sem a puszta fizikai test, sem a testi egész, azaz a "testi természet" nem lesz sötét, vagy világos az étel, ital, és öltözet Neki kijáró megadásától, hanem a szívben gyűjtött lelki, szellemi kincsekből lesz világos, vagy sötét az ember testi egésze. 

 

Értsd meg Jézust, és fogadd el ezt a látását!

 

2. A kívánság bizony lehet bűn.

 

- a Máté 5,27-30-ban Jézus világosan kimondja azt, hogy az asszonyra gonosz, parázna kívánsággal való ránézéssel már létrejön a paráznaság bűne a szívben. Nagy tévedésben vagy azzal, ha azt mondod, hogy a bűnt a felebaráttal szemben cselekszi az ember.

NEM, a bűnt az ember a szövetségében a másik féllel szemben, Istennel szemben cselekszi. Emiatt nem szükséges az, hogy megtegye a felebarátjával szemben, hiszen nem a felebarátájával, hanem Istennel szemben követett el bűnt!

 

- A 10. parancsolatban ugyanez van leírva. Ott sem kell elkövetnie a felebaráttal szemben a gonosz kívánságot tevőleges cselekedetben, hanem elég a szívben elkövetni. Mert a felebarát csak a tevőleges cseledetetet látja, de az emberrel szövetséges Isten a szíveket is látja, sőt azt kifejezetten kutatja, s emiatt meg tudja állapítani azt, hogy a 10. parancsolatot áthágta-e a szövetséges embere, vagy sem?

Magyarán, ha Isten parancsolatát áthágod, akkor Isten ellen vétkezel, nem szükséges ahhoz tevőlegesen vétkezned a felebarátod ellen is (pl. itt, azaz a kívánságok esetében, de hozhatnék más, ezer ilyen közvetett vétkezésre példát a mózesi törvényekből. Minden az a közös, hogy nem irányul közvetlenül felebarát, embertárssal szemben, de mégis bűn Isten szerint. Mert az Ő rendlkezésének az áthágásával valósul meg, Ő a sértett fél, nem ember.).

 

- "akiknek szemeik paráznasággal teltek, bűnnel telhetetlenek...," - írja Péter az "egyenes utat elhagyott", bűnnel telített emberekről. Itt is a még csak látásban, szemben, kívánság szintjén megfogant gondolatot minősíti Péter paráznaságnak, s így a bűnnel telhetetlen ember egyik bűnének (2.Péter 2,13-15.). Nem véletlenül beszél Péter sem végig ebben a részben a "testi kívánságok" gonosz részéről (18.). Mert van a testnek gonosz, s nem gonosz, azaz jogos kívánsága, szüksége (pl. a már említett étel, ital, öltözet, stb...).   

 

Magyarán Isten bünteti azt, amit a BTK nem. Ha gondolatban, a szívében valaki megkeféli a felebarátja asszonyát, de valóságban nem teszi meg, azt Isten ugyanúgy paráznaság bűnének mondja, mintha megtette volna tevőlegesen is, mert Ő a szíveket vizsgálja és minősíti, amit sem ember, sem a BTK nem lát és emiatt nem is minősít.

Te azonban ezt lásd, és értsd meg!

 

3. Ezt csak úgy lehet betartani, ha az ember teljes szívéből Istenhez megtér és megkapja Istentől a Szent Szellem támogató jelenlétét, azaz ismét Istennel jár, mint egykor ádámék az Édenben. Ekkor újból Isten Szelleme fogja az emberi egészet, a teste természetének az egészét is irányítani. Jézus emiatt mondja azt, hogy a Szent Szellem vezeti majd el Ő utána az összes igazságra a hívőket, s jelenti ki majd Nekik a továbbiakban Jézust.

Így lehet csak teljes hívő életet élni, minden más csak részleges Jézus szerint.

 

 

Üdvözlettel:

 

vm 

 

 

Előzmény: takarito (627)