Ha például azt mondja valaki ne ölj, megkérdezed miért. A válasz azért, mert akkor megköveznek. Erre gondolok, amikor a törvénynek erőt tulajdonítok, sőt van valaki aki azt végrehajtja. Ha azonban nincs büntetés, sem végrehajtó nem jön, akkor a cselekedetek megítélése nyílván nem mehet a törvény alapján, tehát a törvényre való bármilyen hivatkozás értelmét veszti.
A lakás példád azért nem stimmel, mert a szerződésben benne volt foglalva az is, hogy mi van akkor, ha az ügyfél megszegi a szerződést, például nem fizet. Vagyis pont a büntetés az, ami a példából kimaradt. Tehát nem a szerződésszegésért veszti érvényét a szerződés, hanem mert lejárt a szerződés, és az isten országának a hirdetése veszi a kezdetét. A szerződés megszünte pedig azt jelenti, hogy a lakás lebontódik. Nem kerül más ügyfél kezébe, vagyis a Mózesi törvény nem kerül más nép kezébe, hanem érvényét veszti. A Mózesi törvény esetében ez azt jelenti, hiába cselekszenek a törvény szerint, Isten áldásai nem jönnek rájuk, hiába cselekszenek a törvény ellen, Isten átkai nem jönnek rájuk.
Izrael pedig nem volt FOLYAMATOS szerződésszegő. Voltak áldott időszakok, amikor békesség és jólét időszakát élték át, olyankor a törvény szerint és igazságot cselekedtek. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert egy Pál apostoli gondolatot sugall, hogy a törvényt nem tudja senki betartani. Pedig be tudták, be is lehetett és nem is volt nehéz a törvény szerint járni. Isten NEM ADOTT az embernek eleve teljesíthetetlen feladatot, hiszen ez már a tisztességes szerződés kötésének a tényét is megkérdőjelezné.