takarito Creative Commons License 2006.05.14 0 0 707

Hogyan tette érvénytelenné Jézus a Mózesi törvényt?

 

Pál apostol szerint:

1 Kor 15,56

A halál fullánkja pedig a bűn; a bűn ereje pedig a törvény.

Miben téved Pál?

 

A törvény határozza meg a gonosz cselekedetek közül melyiket tartja bűnnek, és milyen súlyos lehet a büntetése.  Ha tehát nincs büntetés, akkor a törvény teljesen értelmetlen szabályrendszer, amelynek nincs hatalma. A törvény ereje tehát a BÜNTETÉS, nem pedig a bűn ereje a törvény. A bűn egyébként is nem a törvény által erős, nem a törvény nemz az emberben bűnös dolgokat, hanem az ember gonoszsága az ami egyébként a törvény által elítélhető bűnöket teremt. A trövény nem nemzi a bűnt, hanem a büntetés kilátásba helyezése által megfélemlítési módszerrel igyekszik MEGAKADÁLYOZNI a bűnt. A bűn ereje tehát nem a törvény, hanem az ember gonoszsága.

 

Lássuk Jézust. Ha tehát Jézus MEGBOCSÁTÁST hirdetett azoknak, akiket a törvény egyébként büntetés alá helyezett volna, akkor lényegében hatástalanította a törvényt. Nem csoda, hogy a farizeusok és a törvénytudók próbálták leginkább elveszejteni, hiszen a hatalmuk alapjait rengette meg, ami nem másban állt mint a BÜNTETÉSBEN, amelyre Mózes felhatalmazta őket a törvény végrehajtásán keresztül. Ha tehát a kegyelem ideje jött el, akkor életünk alapja nem lehet a törvény, amely egyébként is a különböző büntetések mértékére és végrehajtására utaló megbízások rendszere, hanem például a szeretet.

 

A kegyelem és a megbocsátás nem a bűnre vonatkozik, ahogy Pál gondolta, hanem a büntetésre és annak elengedésére. Ha pedig nincs büntetés, érvénytelen a törvény.

 

Részletes tanulmány: http://jezusvagypal.extra.hu