1./ Jézus tanítására adott feleleted téves.
Ő rámutatott arra, hogy a Bibliában található igaz Isten-i tanítást , megelőzték a szintén a Bibliába lévő Mózes-i tanítással. Amiből még bonyolultabb tanokat vezettek le az akkori farizeusok. Tehát, mind kettő az Írásban van, de akinek van füle a hallásra, az megérti az igazi mondandót.
Itt pedig arról van szó, hogy: "Nem mindenki veszi be ezt a beszédet, hanem akinek adatott!"(11.)
– nem mindenkinek (sőt ) előrébb való Isten országa, mint a földi boldogulása. A többség földi szabályok szerint éli életét, míg néhányan képesek messzebbre látni, és úgy élni.
Mert a földi boldogság – házasság, válás / sokaknak az / - nem előzheti meg a túlvilági reményét, hiszen ezért hiszünk Istenben…
2./ Még egyszer, mert nem fogtad fel: Jézus eltörölte az ószövetséget, mivel az idejétmúlttá vált. Azaz azt mondta az elmúlt, és most itt az én tanításom. Pál, és az evangéliumon kívüli egyéb írások pedig annak a kornak és helynek szóltak, messze nem egyenrangúak Jézus szavaival. Akik nem így látják, azok nem Jézus követői, hanem Pálé.
3./ Akkor szólok, de nem fog tetszeni: ezt a helyet azért hoztad fel, hogy az írások hitelességét erősítsd, azok tekintélye mellett érveljen.
Itt azonban nem erről van szó, nem az Írások hitelessége mellett beszélnek a versek, hanem az azokból, Istentől küldetett emberek által kiolvasott próféciák hitelessége mellett.
Azaz azokról, akik hitelesen kiolvassák belőle az Igazságokat. És ezek nem ti vagytok.
4./ Magyarán Te kihagyod Péter e levelének ajánlásai közül a jézusi tanítások mellől a
- "a szent próféták által mondott beszédeket,
- az apostolok által közölt parancsolatokat (3,3.),
- az egyéb írásokat,
- és Pál szinte minden levelét" (16.).
Péter nem hagyta ki, s így együtt ajánlja az egészet. Én Péter ajánlását fogadom meg, mert túl "szűk" a Tiéd Péter szerint...
Te Péter ajánlását fogadod meg, én Pálét.
De, ez rád vonatkozik:
Tehát mindazt, amit mondanak, tegyétek meg és tartsátok meg, de cselekedeteiket ne kövessétek, mert beszélnek ugyan róla, de nem teszik.
Ez rám:
Mert az egész törvény ebben az
egy igében teljesedik be: "Szeresd felebarátodat, mint magadat."
5./ Ezt a bölcsességet pedig Istentől kapta Pál, azaz természetfeletti módon "adatott", az életet megértő bölcsességet Neki is, és sok krisztusi hívőnek is (Máté 13,11.).
"Én zsidó ember vagyok, a ciliciai Tarzuszban születtem, de ebben a városban növekedtem fel; Gamáliél lábainál kaptam nevelést az ősi törvény szigora szerint, és én is így rajongtam Istenért, ahogyan ma ti mindnyájan.
Az egyéb ajándékok is "adatnak", azok nem "megszerezhetők" (1.Kor. 12,11.).
És kiknek?:
Történt pedig egyszer, hogy amikor az imádkozás helyére mentünk, egy szolgálóleány jött velünk szembe, akiben jövendőmondó lélek volt, és jóslásával nagy hasznot hajtott gazdáinak.
Pál az elhívásáig "testtel és vérrel" tanácskozott elsődlegesen, de "mikor...elhívta" Őt Isten, onnantól már elsődlegesen Istennel tanácskozott. Azaz külön lényegűnek említi a még csupán elválasztott és a már elhívott időszakot, a "mikor" előttit és utánit.
Ő pedig megkérdezte: "Ki vagy, Uram?" Az így válaszolt: "Én vagyok Jézus, akit te üldözöl.
De kelj fel, menj be a városba, és ott megmondják neked, mit kell tenned."
6./ A négy élőlény így szólt: "Ámen!" És a vének leborultak, és imádták őt.
Ekkor így szólt hozzá Jézus: "Távozz tőlem, Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!"
7./ Mondom, ennyi erővel állíthatjuk, hogy Pál az Íráson az akkor már létező targumokat is értette, és ez alapján nagyot tévedett a keresztyén kanonizáció, mikor azokat nem foglalta bele a könyvbe.