Ha tehát jól élrtettem az elképzelésedet, akkor meg kell értened, hogy pont ezt az elképzelést nem megértés nélkül utasítottam el a korábbiakban, és most sem fogadom el.
Nincs tehát egy nagyobb testben egy kisebb test, hogy eltüntesd azt az ellentmondást, hogy egyszer Pálnál kívül van a testen a bűn, másszor pedig belül van a testben.
Ha a lélek, szellem, test dolgokat egy szóval szeretnéd jellemezni, neved úgy, hogy EMBER. Nem hívhatod "nagyobb" testnek.
Mégegyszer, a kívánság nem lehet bűn. De ha a gonoszságodból kiindulva megsérted atyádfiát, AZ lehet bűn. Ennek annyi köze van csak egymáshoz, hogy a kívánságod kielégítésére gonosz eszközökhöz nyúlsz. Ne keverd össze az okot és az eszközt.
De például lehet-e gonoszságot kívánni? Például szórakozásból agyonütni valakit?
De ezekben sem a szórakozás vágya a bűn, hanem AHOGYAN szórakozol.
Mindaddig, amíg nem ütöd agyon, nem sérted meg az atyádfiát NEM KÖVETSZ EL bűnt.
Tehát SEM a BTK nem bünteti SEM az Isten nem bünteti a kívánság formájában megfogalmazott, azaz ELKÉZELT bűncselekményt.
Mindaddig írigykedhetsz, amíg a gonoszságod miatt oda nem fajul a dolog, hogy leütöd azt akire írigykedsz. Ami miatt végül is ilyenkor megteszi az ember, az a szívének a keménysége, hogy nem szereti az atyjafiát.
Az írigység, a harag, a düh, a félreértés, a szív keménysége nem a BŰNÖK kategóriája, hanem inkább a szellem és a lélek romlottsága. De ez a megközelítés fel sem merül Pálnál, hiszen ezek forrását a testben találja meg.
Te pedig szeretnéd a szellemet meg a lelket a testnek valamilyen kitalált szintjével azonosítani, hogy ujjal lehessen mutogatni hogy Pálnak igaza van. De NINCS.
Amit pedig Jézus tanított, azt mindenkor be lehet tartani, csak akarni kell.
Különben nem tanított volna sokakat.