hmsoft Creative Commons License 2006.05.12 0 0 11498
Bár taxxx, miközben ezt irogattam, a poénok felét már lelőtte, de...

sinérintő: Szerintem viszont Te nem érted, hogy egy használaton kívüli vasúti pálya széthordásának megengedése (?) - kvázi büntetlenül hagyása ugyanarról a tőről fakad, mint amikor a hegyeshalmi vonalon Felsőgallánál a szurdokban rendre ellpoják a trafót...

Persze hogy ugyanarról a tőről fakad, de ezzel még nem jutottunk előbbre.

Azt mondjátok, hogy nem megengedhető és hogy büntetni kellene, keményen, akárhogy. Minden egyes ilyen "büntetni kellenével" az államot hozzátok nyerő helyzetbe, mert tőle várjátok a megváltást, mint valamiféle keresztapától. Nos, ebből a keresztapából én, ha lehet, szeretnék minél kevesebbet látni és tapasztalni.

Természetesen én is felruházható vagyok a keresztapa szerepével, és majd olyan példás büntetéseket fogok végrehajtatni, hogy ha kell, a lakosság lélekszáma rövid időn belül a nullához konvergál. Bár ha jól sejtem, akkor meg az lesz a gond, hogy "nem vagyok demokratikus".

Szóval a vídiakeménységű diktatúra nem tetszik, ugyanakkor a többé-kevésbé önszabályozó, jóléti társadalomhoz még igen-igen sok lépésen át vezet az út. Egy átmeneti időszakot élünk, ahol fosztogatás még bőven van, a kezelésére viszont a diktatúrát nem tartjuk jó ötletnek.

Ennek a helyzetnek nincs "jó" (definiált) megoldása. Időről-időre bekövetkezik egy kis bekeményítés, időről-időre viszont többen választják a trafólopkodást megélhetési eszközül. Lehet, hogy helyi szabadcsapatok szerveződnek, amelyek tevékenysége felett az állami szervek kisebb-nagyobb mértékben szemet hunynak. (Mert kisebb-nagyobb mértékben eszközeik sincsenek másra, ugyanis az adófizetők - lé formájában - nem jogosították fel őket erre.) Közben telik-múlik az idő, és lassacskán a trafólopkodásból továbbjutni nem tudók utódok nélkül kihalnak - aki marad, az pedig nem tekinti a fosztogatást jövedelmező foglalkozásnak. Ha időközben nem jön olyan külső hatás, amely a folyamatot alapjaiban rázza meg (ld. özönvíz, háború), akkor egyszercsak az utódaink már azon kezdenek tanakodni, hogy mi mennyire hülyék voltunk, amikor holmi trafólopkodásokról voltunk képesek évekig polemizálni. (Mert ők már el sem tudják képzelni, hogy az mire jó.)

amicus: ha a MÁV már nem végez vasúti személy-és áruszállítási szolgáltatást egy vonalon, és máshogy sem kívánja hasznosítani, akkor takarítson el maga után.

E szimpatikus. Helyes, de ezt abból a pénzből tegye, amelyet a tevékenységével keresett meg, és ne abból, amit a zsebemből húzott ki. (Sőt, rekultiváció címén még továbbiakat is ki akar húzni - aminek a háromnegyede azután természetesen nem a rekultivációra fog menni, hanem ilyen-olyan "közelálló" cégeket támogat. Mármost, én nem kívánok ingyen támogatni különféle szervezeteket, amelyek ráadásul adott esetben a piacon a konkurrenseim is lehetnek.)

hm