A válaszokat inkább semmisnek szoktad venni, mert nem egyezik a biblia magyarázatoddal.
A házasságkötéssel kacspolatban én azt általában esküvőhöz kötöm. Te nem? Na most az Édenkertben történt esküvőről még nem hallottam. Hogy az Isten férjnek és feleségnek tekint egy párt, ez inkább azt igazolja, hogy házasságkötés nélkül is tud Isten egy párt férj-feleségnek tekinteni. Ez persze egy kereszténynek elképzelhetetlen. Tehát biztos megválaszolatlannak fogod érezni a kérdésed.
Mi az hogy alapfogalom szerinted? Valami olyan állításra gondolsz, amit megfellebbezhetetlen igazságnak jelentünk ki mert benne van a Bibliában? Valóban azt ÁLLÍTOM? hogy a Bibliában nem csak az Istenről és Jézusról szóló bizonyságokat találunk, hanem emberi tanítások és rendelkezések tömegével is.
János 5,39-40
Tudakozzátok az írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök életetek; és ezek azok, a melyek bizonyságot tesznek rólam;
És nem akartok hozzám jõni, hogy életetek legyen!
A test többszintűségét azért nem látom a Bibliában, mert nincs benne, a mai modern írásmagyarázók találmánya a bibliai ellentmondások elleplezésére.. Számomra az ember EGY, testével, lelkével, szellemével, kívánságaival, indulataival, érzelmeivel és gondolataival együtt. (Kihagytam valamit?) Ezt most így nem találod meg a Bibliában.
Én észrevettem, hogy Pál önmagának ellentmondva minden bűnt a testen kívülre helyez az 1 Kor levélben. Te nem vetted észre, hogy ez ellene mond saját okfejtésének, amelyben a bűnt viszont a testben kárhoztatja Róma 8 szerint.
Pállal szemben le is vontam egy csomó konzekvenciát, megerősítettél abban, hogy nem csak Pál tanításait kell bírálnom, hanem a mai írástudók egész seregének az ujonnan kitalált igemagyarázatait is bírálnom kell.
Valóban nem fogadom el a tíltást önmagában bűnnek, hanem a bűnre vonatkozó tiltásról beszélhetünk egyedül.
A hozzászólásod többi részét (Édenkert stb) nem azért nem felelem most meg, mert figyelmen kívül hagyom, hanem mert már megválaszoltam. Tehát olvasd el okfejtéseimet mégegyszer, ha nem értetted meg, akkor kérdezzél bátran.