Szóval volt azért amikor valami jobb volt.
A 62-t még a vége előtt a hangulat miatt jártam be, meg azért, hogy emlékezzek.
Emlékezzek valamire ami egyszer már csak "volt"-á válik.
Amit én összességében fájlalok:
Pl. Pécs: egyszerűen elveszíti a vasúti kapcsolatait. Normálisan, közvetlenül csak Bp-felé, ill. Kaposvár, Nkanizsa irányában maradt kapcsolata, ha ez utóbbit normálisnak lehet mondani, a menetidő miatt.
---
64-es vonal, míg még 40-(50?)-nel mentek a vonatok több megállóhely volt mint mostanában. Aztán szépen megszünt egy pár, ami a vasúttól tényleg messze levő településhez tartozott. (pl. Nagypall)
Most megy a pótló busz. Áthalad Nagypall községen, de nem áll meg...
A Palotabozsok-Bátaszék szakasz 18 km, közút nincs csak kb 40 km-es kerülővel.
A kerülőúton van néhány település, sőt Mohács külterületét is érinti.
Ha már kell a busz, ha már úgy is ki kell fizetni a közlekedését, miért nem növeljük a bevételt??? Miért nem veszünk fel új településeket, vagy új viszonylatokat (pl. Pécsvárad-Mohács)
Miért a legutolsó vonatmenetrendet kezdjük el pótlózni, miért nem nézünk a térképre???
---
Szerintem sincs létjogosultsága egy napi 3 vonatpáros, 20 km/ós vonalnak.
De miért nem mondja a politika azt hogy pl.: helyi érdekeket szolgáló vasútvonalon min: 40-(60), kisebb távolsági összeköttetés min 80-as alap pályasebességet kell elérni.
Ahol erre nincs érdek, kereslet stb. azt azonnal bezárni. Pótlást meg -ha egyáltalán kell- a régió közlekedési vállalatai közösen oldják meg.
A felszabaduló eszközöket meg máshelyre rakni, sűrűbb közlekedés érdekében.
Pécs környékét én elég rossznak látom.
Persze ez álom, de szerintem: Szentlőrinc-Pécs szakasz mindenképp két vágányt igényelne, hogy ne kelljen átszállni sok vonatról.
Meg lehetne egy-két szakaszon 2. vágány (pl.: Sárbogárd-Rétszilas, Sárosd-Nagylók, Döbrököz-Dombóvár, hogy néhányat említsek.) ezzel lehetne az IC-k menetrendjét is kurtítani...
talán erre is jut majd pénz, ha az autópálya építési láz véget ér...
-ennyi-