Ormió Creative Commons License 2006.05.07 0 0 2796

10 000-es leltár, 10 hónapnyi használat! 1,6-os SW Elite felszereltséggel. Nos, alapvetően jól vizsgázott, DE:

- A fűtés: szerintem is gyengus, amit tetéz a párásodás. Klimával még nincs elég tapasztalatunk (augusztus végén vettük).

- Nagyon zavar a két első vaskos konzol a kilátásban, sőt, ezt kimondottan veszélyesnek tartom! Főleg jobbra a visszapillantó tükörrel együtt elég tetemes látótér kiesést okoz - az első hónapban egy segédmotoros és egy gyalogos is csak a szerencséjének köszönhette, h. nem lett baj. Most csak azért jobb a helyzet, mert nagyon körültekintően hajolgatok (!) a biztos kilátásért, de ez kissé fárasztó. Testméreteim átlagosak, a feleségem jóval alacsonyabb, neki még nehezebb a helyzete. Sajna ezen a propblémán a sok állítási lehetőség sem segített még (ülésmagasság és távolság, stb.), marad a szokásosnál is éberebb óvatosság - ezt viszont már aggodalomnak, kényelmetlenségnek nevezném.

- A kilátás tolatáskor is pocsék, még mindig szoknopm kell.

- Nem tudom megbocsájtani a fogyasztást, ami autópálya/országút viszonylatban is 9-10 liter! Sok szó esett a vezetési technikáról, nos, ezt is ugyanúgy vezetem, mint az elődjét, a 12 éves Ford Oriont (szintén 1,6 motorrral), ami 150 000 Km-rel a háta mögött is 7,5 - 8 liter közti fogyasztást adott ugyanazon az útvonalon, ugyanolyan terheléssel,  ugyanilyen teljesítmény mellett! Valaki múltkor azt mondta, hogy egy "tuning a szervízben" talán segíthet, tudtok erről valamit? Különben költséges dolog lesz ez, jó 25%-kal több fogyasztás, dráguló benzin és kamatterhek mellett...Ez is mindennapi (minden tankolási) bosszúságot jelent, akkor is, ha csak szúrópróba szerűen nézem már a fogyasztást...

- Az eredeti gyári gumik elég silányak: pattogósak, kiperdülnek: múltkor egy füves, kissé felázott ámde sík padkáról alig bírtam elindulni.  Kidobni sajnálom, hiszen eladni még így alig futottan (kb.4000 km) sem tudnám őket. Egész más feeling volt a téli gumikkal. A gumis szaki szerint úgyse bírják sokáig, hát kivárom...

- A lentebb jelzett "bólogatás" váltáskor nálam is volt eleinte, de valószínűleg összeszoktunk, mert megszűnt. Egyébként a váltóval (bár néha 5-ből 4-be akad) nincs bajom, talán mert nem vezetem sportosan.

- Fürgeség: csak mostanában kezdtem jobban a gázra lépni, nekem jó, ahogy reagál. Tényleg csak magasabb fordulaton harap. Nem sportaútó, de nem is azt akartam venni.

- Résnyire nyitott ablaknál is becsap az eső, létezik elterelő? Nem zajos?

 

Itt azokat a kellemetlenségeket soroltam fel, amik sajnos a mindennapos használat során eléggé zavaróan hatnak ahhoz, hogy az egyébként jó autó okozta örömömet beárnyékolják.