takarito Creative Commons License 2006.05.06 0 0 460

1.

Hagyjuk ezt a hamis ígéret szólamot, mert tényleg nem haltak meg aznap.

Az pedig nem bizonyíték, hogy ugyanabba az állapotba kerültek mint a Sátán, hiszen az Édenkert történetben erről FELTÉTLENÜL szót kellett volna ejteni, ha megtörtént volna. Tehát semmilyen állapotba nem kerültek, sem szellemük nem lett elválasztva az éltető Istentől, sem lelkük nem romlott meg, erről szó sincs az Édenkert történetben. Amiről szó van és a történet csak arról beszél, egyszerű: jó és gonosz tudói lettek. Amiről meg te nem akarsz beszélni, mert a keresztény teológiának fogalma sincs arról, hogy a jó és gonosz tudását eszik vagy isszák.

 

2.

A különbségre pedig illik odafigyelni a kígyó és a Sátán emlegetése során, mivel a kígyó egy ravasz mezei vad volt amit az isten teremtett, a Sátán pedig egy bukott angyal. Az Édenkert történet pedig NEM EMLÍTI, hogy Éva a bukott angyallal beszét volna. A történet értelmezésében tehát nem szabad hivatkozni a bukott angyalra, hiszen csak félrevezeti az értelmezését. Ahogy minden keresztény máig is teszi.

 

3.

A törvény diktatórikusságáról beszélni elég visszás, mivel a diktatúra egy önkényuralom és az uralkodó érdekeit érvényesítik benne a NÉPPEL SZEMBEN, a Mózesi törvény pedig a nép életének ÉRDEKEIT VÉDTE. Azért adatott, hogy a nép ÉLJEN általa. (Ezt sem értette meg Pál)

Az hogy Évával Isten megismertette és elfogadtatta a tiltást, merő kitaláció, semmi bizonyítékod nincs rá. Ádámtól is hallhatta.

Az egy testbe szerkesztés alatt vagy megint nem érted miről beszélsz, vagy nem vagy hajlandó látni azt, hogy a két testből a gyerekben lesz egy test. Minden biológiai eredmény is igazolja.

A férj és feleség kapcsolatra inkább arra akartam helyezni a hangsúlyt, hogy vagy a szívben meg tudják magukat egymásnak találni a párok, és akkor semmilyen papi szentelésre vagy tanácsi szerződésre nincs szükség, vagy nem tudják szivükben egymást megtalálni, és akkor egy papi-tanácsi szerződés által sem lesz belőle házasság, csak névleg.

Érdekességképp felvetem azt a gondolatot, hogy ha a férj és feleség kapcsolat addig tart amíg a két testből egy test lesz, akkor a gyerek születésekor megszűnik ez a kapcsolat. (Ezzel most nincs szükség hogy vitatkozzál)

 

4.

Na figyu. Ha azt mondja az Isten: "Ha eszel a jó és gonosz tudásának a fájáról, akkor kiűzlek az Édenkertből és megátkozom a földet miatta" akkor azt mondom, hogy egyenesen megmondta Isten a dolgokat, és nem lenne mit kitekernie a keresztényeknek. Így azonban lehet magyarázkodni, miért nem halt meg Ádám aznap, pedig az Isten megígérte.

Sőt azt sem mondta az Isten, hogy "Ha áthágod a parancsaimat, meghalsz". Miért nem mondta? Mert nem az áthágáson volt a hangsúly, akárhány keresztény vagy maga Pál szeretné a hangsúlyt az engedelmességre hellyezni, hogy engedelmeskedésre kényszerítsék a gyülekezeteket.

Hóseás pedig a törvény áthágásáról beszél, és Ádám engedetlenségét csak példaképp említi, mert engedetlenkedni lehet egy parancsnak is és lehet a törvénynek is. De a kettő között van különbség.

A finomságot szeretném a dolgoban ha felfedeznéd. Ne helyezd át a hangsúlyt a jó és gonosz tudásánaka fájáról való evésről az Istennek való engedetlenségre. Ugyanis MAGA AZ ISTEN IS A JÓ ÉS GONOSZ TUDÁSÁNAK A FÁJÁRÓL VALÓ EVÉSRE helyezi a hangsúlyt. Mintahogy a gyilkosság esetében is az ölésen van a hangsúly nem a parancsmegtagadáson.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (452)