subvoice Creative Commons License 2006.05.05 0 0 2767

Sziasztok!

 

Fűtés-hűtés témában az én észrevételeim. Alapjáraton az életben nem melegszik fel, sokáig így járatni télen Dunába hányt benzin.

 

A klíma leginkább a beindítása utáni percekben fogja a motort, miután a kompresszor "bejáródott" nem sok vizet zavar. Sok összehasonlítási alapom nincs, de szüleim Transporterében a klíma sokkal jobban megfogja a motort (2.5TDI, nem egy gebe). Igaz, itt azért a klíma is jóval nagyobb teljesítményű.

 

Nyári napokon ha az autó napon állt és a fülkében ezer fok van, akkor a lehűtésre nekem bevállt az alábbi módszer:

- első ablakok le;

- klíma 1. fokozaton bekapcs;

- pár percig így autózni, míg a fülkében elviselhető hőmérséklet lesz;

- addigra a rostélyokból is hideg levegő fog jönni;

- ablakok fel;

- belső keringetésre átkapcsolni.

 

A klímának sokkal könnyebb a dolga, ha nem a kinti meleget, hanem a benti hűvösebb levegőt kell szinten tartania. Ezzel a módszerrel a legnagyobb kánikulában is 1. fokozaton (zaj!) kellemes hőmérsékletet lehet tartani.