Sziasztok!
Fűtés-hűtés témában az én észrevételeim. Alapjáraton az életben nem melegszik fel, sokáig így járatni télen Dunába hányt benzin.
A klíma leginkább a beindítása utáni percekben fogja a motort, miután a kompresszor "bejáródott" nem sok vizet zavar. Sok összehasonlítási alapom nincs, de szüleim Transporterében a klíma sokkal jobban megfogja a motort (2.5TDI, nem egy gebe). Igaz, itt azért a klíma is jóval nagyobb teljesítményű.
Nyári napokon ha az autó napon állt és a fülkében ezer fok van, akkor a lehűtésre nekem bevállt az alábbi módszer:
- első ablakok le;
- klíma 1. fokozaton bekapcs;
- pár percig így autózni, míg a fülkében elviselhető hőmérséklet lesz;
- addigra a rostélyokból is hideg levegő fog jönni;
- ablakok fel;
- belső keringetésre átkapcsolni.
A klímának sokkal könnyebb a dolga, ha nem a kinti meleget, hanem a benti hűvösebb levegőt kell szinten tartania. Ezzel a módszerrel a legnagyobb kánikulában is 1. fokozaton (zaj!) kellemes hőmérsékletet lehet tartani.