Törölt nick Creative Commons License 2006.05.01 0 0 62
hali!

 

Kb. 2 honapja vettem egy e-biciklit. Robogó kinézetű. Pugoying pb-019.

Elsőre nagy csalódás volt, mert a 95 kg-ommal alig tudott elindulni.

Emelkedőn, ha nem volt lendülete csak a tologatás maradt.

Ezek után adott volt, hogy muszáj tuningolni a motort.

A gyári adatokból nem derült ki hogy valójában hány wattos a hub motorja.

Csak annyi volt a leírásban hogy 180 és 350 watt között van.

Végül magán a motoron találtam egy feliratot: 36V max300W.

Első gondolatom az volt hogy akkor adjunk neki 48V-ot.

Ezt könnyű volt megoldani, mert az akku pakkba eleve négy akksinak volt hely, a negyedik helyén nikecell volt.

Így 48v-ról a végsebesség jelentősen megnőtt 23km/h-ról 33-ra, ez már száguldásnak tűnt a 23max hoz képest. Azonban továbbra is nagyon lassan gyorsult és emelkedőkön nem lehetett elindulni.

Ezek után jött a gondolat, hogy rakok motort az első kerékbe is.

Körbenéztem a motor után de csak meglehetősen drágákat találtam, és a fékezést is nehézkes lett volna megoldani. Végül egy lánckerekes DC motort vettem amit a pedál tengely helyére építettem be. Ez a motor 36V 500W-os és szintén 48v-rol használom. Most összesen kb. 1500W-os az e-biciklim.

Kifejezetten jól gyorsul még emelkedőn is, a végsebesség egyenes úton 47km/h

De ez is csak az áttétel miatt nem több, különböző lánckerekekkel lehet játszani a nyomaték és a végsebesség között.

Ha teljesen töltöttek az akksik akkor régebbi segédmotorosokkal is tudom tartani a tempót.

Ha valakit érdekelnek részletek, szívesen válaszolok.