tehtube Creative Commons License 2006.05.01 0 0 3218

Szia. Igen, egy mechanikusnál ebben a korban nem árt évente néhány törődés. Nem vészes dolgok, de kontaktok tisztítása, néha egy-egy cső cseréje, vagy csak a csőfoglalat kontaktjavítása, esetleg pár kapcsolat újraforrasztása előfordulhat. Ámbár ennyi sokunknak belefér :-)

 

A Soltonod Leslie megfelelőjét Rotosonicnak hívják. Igazából az igy megfelelő eszköz. Laurensnek a teljes átalakulása előtt olyan volt a 710-es lacikája.

Az eredetikben a 15-ös mély alatt van egy dobrotor (fa/polisztirol) ami körbevezeti a méylhangot. Aztán a hetvenes években "fedezték fel" ezt a másik módszert, hogy a mély zavartalanul szól lefelé és mivel a mélynek úgyszincs erős irányítottsága, ezért egy kissé magasabb frekin dolgozó oválhangszórót forgattak pluszban még körbe. Igazából így még több a mély és van egy érezhető lenti forgás is. Végülis Laurensnek is tetszett ez a hang. Egyetlen észrevétele az volt, hogy a nagy tömeg miatt lomha ott lenn. Az autentikusság miatt azonban átépítettük az övét a hagyományosra, ami szépen teljesített a kecskeméti Rhoda koncerten.

A Soltonnak viszont, amint a képen is látható, sokkal kisebb a tömege, fürgébb. Sajnos nem hallottam, de rossz nem lehet, hiszen ott a 15-ös mély is.

Pár képadalék:

- Az első "modern" lezli, a 21H belseje. Még elektromágneses a basszushangszóró, egysebességes (tremolo/off), és egy sor nyílás van fönt. A 21H-mat most kétsebességesítem, duplamotorok megvannak.

- A 710-es lezli alja. Ott a 15-ös Alnico lefelé és egy nagy, nehéz fadobban egy oválhangszóró.

- És végül a Solton megoldása. Lényegesen könnyebb, mert a hangszóró a tengelyben forog és csak a könnyű cső adja meg a hangzás kerületét. Működik.

Mindenesetre át lehet ezt is alakítani hagyományos dobrotorossá. Motorok megvannak, tengely is, "csak" némi munka és egy dobrotor kell hozzá.

Előzmény: glissando (3217)