Á Nivás fórum.
A váltó tényleg gyenge. Ha ésszel használod (nem rendőr módra, hanem 1 autó - 1 ember, és karbantartod), akkor kb 50ezrenként nagyjavítás (elmegy az 5., elfolyik az olaj, elkopik kapcsolóujj)
Nem válogatják az (egyébként nagy tűréssel készülő) váltóalkatrészeket, és nem is edzik.
Az elektronikával nem volt baj. A szervízlámpa kigyulladása általában szoftver-szemét volt. Ha nem: feszültség-ingadozás (el is ment a diódasor 10ekm mulva...), ill egyszer a fojtópoti elkopását jelezte; Egyszer pedig az alapjáratét, ami időnként elment (adagolómotor csere lett a dologból 14 eFt körül, mert összemérhető volt a tisztítással - ez valamikor 140 ekm-nél)
Egyébként tele van bosszantó aprósággal és az utángyártott pótalkatrészek egy része vacak (pl. főfékhengerből 3-at próbált ki, 90ekm körüli csere során).
Sok minden zörög, időnként benzinszag van.
Viszont nem hagy ott az országúton, hiba esetén is elmegy (alapjárat téma), lehet is tudni ELŐRE, mennyit (akár sok 100 km-t)
Összegezve: karbantartásigényes, de megbízható. Ha valaki együtt tud élni a bosszúságokkal, terepképességben kb. 3-szoros árú terepjárókkal egyenértékű.
(MerciG, rövid Mitsubishi, mit régi Pajero pl. ill. Land Rover; mely utóbbi állítólag nem szervízigénytelenség szobra).
Még alternatíva lehet a japán 4x4-es Pickup (aki ÁFA visszaigénylésben utazik, vagy sokat szállít), pl. B2500, L200 de azok szerintem túl hosszúak, ami nem mindig előny