"... azzal érvelsz, hogy "nem ismerheted a sötétséget, mert nem láttad még a világosságot""
Nem azt mondtam, hogy nem találkoztak a jóval édenben, hanem azt, hogy az engedetlenség után tapasztalták meg (tudták meg) a jó és a rossz közötti különbséget. De a példádhoz visszatérve: elhiheted, hogy akkor tudja csak (igazán) értékelni az ember a világosságot, ha megtapasztalja a sötétséget is...
"... tudta, milyen az ember..." (És a 2706-os hsz.-ra.)
Attól, hogy Isten ismer bennünket előre, meg nem veszi el tőlünk a választási szabadságunkat. A szabad választás lehetősége - amit Istentől kapott az ember - mindig magában hordozza azt a lehetőséget is, hogy valaki a "gonoszságot" válassza. Az ember akkor nem fogja a "gonoszságot" választani, ha meggyőződik róla, hogy az a rossz döntés. A meggyőződés két dologból fakadhat:
1. Hit (Erre volt lehetősége az első emberpárnak, hiszen hihettek volna Istennek...)
2. Tapasztalat (Erre van lehetőségünk nekünk, hiszen a saját szemünkkel látjuk, hogy a gonoszság választása nem a jó döntés. Bár a hit sincs előlünk elzárva...)