Hogy a papír mit bír azt nem vitatom! :-O
DE...
Az enyém ugyebár régebbi (R1100R) konstrukció, de egy tapasztalatot leírok!
(Talán Tamás /mrt/ segítségemre lesz az alátámasztásban!)
A kardánban én is lecseréltem az olajat, 10-20ezrenként, de legalább 2 évente illik.
Történt uyganis, hogy a cimborám 850R-n a hátsó melegedett!
Azt mondta mindenki (szerelők is), hogy ne foglalkozzon vele, meg persze relatív a melegedés.
Én megnéztem neki és tényleg melegebb volt a kellemesebbnél! :o)
Kis idő után apró hajszálrepedések jelentkeztek a festésen, mint amikor száradás elött a hőingadozásból a felület összehúzódik.
Mindenki azt mondta neki: ez van! De ez nem lehet normális.
Nekem garanciában elkezdett szivárogni a hátsó agyból a kardán felőli tengelynél az olaj.
![](https://img.index.hu/imgfrm/9/4/7/0/THM_0001489470.jpg)
Mondta is a Nyitrai, hogy kelett nekem januárban gyártatni a gépet, mert a szilveszter utáni más(vagy sokad)napos vendégmunkás munkája nem életbiztosítás! :o)
A szivárgás oka nem a jól ismert (ami tipusjellemző) szimering (13), hanem a csavart (5) rosszúl kapatta rá és emiatt jött az olaj!
Kicserélték és minden ok.
Aztán persze jött megint az olaj és megvettem a szimeringet is, de a kicserélésre nem került még mindíg sor! (célszerszám hiányában)
Viszont nekem is feltűnt a melegedés és a festékrepedezés.
Gondoltam Garmisch-i tűra elött kicserélem az olajat és így is tettem.
Nem melegedett és nem is rndult tovább a festét.
Szóval véleményem szerint, néha igenis kell cseélni a dolgokat, de legalább is nem árt! :o)