vámmentes Creative Commons License 2006.04.26 0 0 232

Már megint milyen önellentmondásokat írsz!

 

"A test valójában akkor piszkolódik be, ha kosszal, sárral megdobálják. Jézus mondja is, nem a koszos kézzel való evés fertőzteti meg az embert.

 Attól pedig nem koszolódik össze a test, ha az ember vétkezik" - állítod. 

 

Vedd már észre bitte, és fogadd el, hogy Jézus is bizony következetesen két szinten beszél a "test"-ről!

 

- pusztán fizikai "test"-ről, (amely ételt, italt, öltözetet kap)

- s a "test"-ről, mint a látható "testtől többről".

 

Éppen amiatt, mert "több az élet, a testnek az élete, hogysem eledel, öltözet". Ezt a kettősséget elemzi a Máté 6-ban mindvégig, azaz nem tagadva, hanem megkülönböztetve jelemzőkkel ezt a kettősséget!

 

- az egyik szintnek csupán eledel, ital, öltözet elég,

- a másik szintű testnek "világosság, tisztaság kell a bensejébe", ami bizony emiatt a lelket, a "szívet" (21.vers) magában foglaló "test"-et jelzi!

 

Jézus mindkét szintű testről beszél következetesen! Emiatt beszél mindkét szint tiszta és beszennyezett állapotáról is, de következetesen "testnek" (vagy pl. edénynek) nevezve továbbra is azt! 

 

1. Magyarán az első szintű test valóban "akkor piszkolódik be, ha kosszal, sárral megdobálják." Ezt nem tagadta senki.

 

2. De a második, "ennél több" szintű testnek a tiszta vagy bekoszolódott állapotáról bizony okként nagyonis a bűnnel kapcsolatban szól Jézus is:

"Ha pedig a Te szemed gonosz, a Te egész tested sötét lesz." (23.)

Márpedig a "gonosz" állapot a bűnös állapotot jelenti, azaz a "tiszta szem", a tiszta, "világos test" (22.) a nem gonosz, a nem bűnös, azaz a vétkekkel, bűnökkel össze nem koszolt "test" állapotának a jellemzője. 

A "sötét test"-et pedig bizony a "gonoszság", a bűn, a vétek koszolja össze Jézus szerint is, attól lesz piszkos, sötét, - azaz hamis az általam idézett állításod!

 

Itt biza a szívet is, a szemet is az ember "testének" részeként írja le Jézus, s bizony emiatt a "test" részeként kell tekinteni rájuk más helyeken is (Márk 7. 20-23.; Máté 15,17-20.), , hiszen a "test"-et teszik világossá, vagy sötétté a "gonosz gondolatok" és megtett bűnös, gonosz cselekedetek.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pál csak a gonosz célú, Isten által nem megengedett kívánságokat mondja gonosznak, ahogyan Mózesen keresztül is csak a gonosz célú kívánságoktól tiltotta el az embert az Úr, azaz nem maguktól a kívánságoktól! Isten meghatározta azt, hogy melyeknek gonosz a célja, s Jézus ez alapján magyarázza kissé bővebben pl. a 7., "ne paráználkodjál" és az utolsó parancsolat kapcsolatát a Máté 5-ben.

Itt pont arról beszél Ő, hogy a paráznaság bűne már akkor is megvalósul, amikor azt az ember "csak" kívánság szintjén engedi be magába. Amiatt valósul meg elkövetett bűnként, mert ennek a tartalmú, azaz emiatt nem megengedett kívánságnak a tiltását is tartalmazza az utolsó parancsolat. 

 

Jakab is csak a gonosztól kísértés formájában érkező, Isten által nem megengedett "kívánságok megfoganásáról és bűnt szüléséről beszél, ami lelki szintű "halált" nemz" az Ő megfogalmazása szerint is (Jak.1,13-15.), az 1.Móz.2,17-tel és Pállal, Jézussal teljes összhangban.

 

Pál szerint is egyébként az menekül meg ettől, akiben a szeretet ott van teljességben, mert szte is a szeretet az alapja mindennek (pl. 1.Kor.13,13.), annak megfelelő tanusítása pl. betöltése az egész törvénynek szerinte is.

Ezt nem is értem, hogy miért hozod ide, hiszen Pál igen sokat ír a szeretetről, mégpedig teljes összhangban az Igével.

Persze nem véletlenül.

 

 

Üdvözlettel:

 

vm  

 

 

Előzmény: takarito (222)