Szia Takarító!
Nem vagy korrekt, mert Te magad 5-ször idézel a topikindító hosszabb írásodban Mózes könyveiből, azokat az "Úr kijelentésének, szavának" állítva, imígyen:
- 1. Móz. 6,3-at ezzel a kommentárral "Pál elfelejti az Úr szavait...",
- 2. Móz. 23,7-et úgy kommentálva, hogy "Kijelentette az Úr...",
s ezen felül a könyveinek legelejéről is, az általam idézett, de általad "meg nem történt"-nek nevezett vers (1.Móz. 2,17.) után következő 14. verset, az 1. Móz. 3,6-ot, valamint még a 2. Móz. 20,17-et és 23,7-et!
Ne tedd magad kérlek azzal nevetségessé, hogy sorra idézel Mózes könyvéből, azt az "Úr szavának, kijelentésének" mondva, s közben "meg nem történt"-nek mondasz önkényesen e könyvekből más által itt idézett másik igét!
Ne nevezd "meg nem történt"-nek tehát az 1.Móz.2,17-et, hanem próbáld megérteni azt a különbséget, ami a bibliában leírt kétféle szintű "halál" (elsősorban "fizikai" - 1.Móz. 6,3. és Isten (örök) életet (meg)adó, teljesen közvetlen jelenlététől elválasztott, "szellemi" 1. Móz.2,17.) között van!
Azaz olvasd el alaposan ismét az ezt már szűken elemző 215-ös írásomat, és úgy reagálj arra, hogy vedd figyelembe, hogy az 1. Móz. 2,17. is biza "úgy történt meg", ahogyan ott le van írva, s biza az szintén "az Úr szava, kijelentése"!!!
Ha ilyen alapon "válogatsz" az Igében, ott leírt egyes verseket "meg nem történt"-nek nevezve, majd a szinte mellette lévőt bőszen az "Úr szavaként, kijelentéseként" idézve, akkor nagyon öncélúan vizsgálod azt - finoman szólva.
Ne tégy így, fogadd el nyugodtan azt az igét is "megtörténtként", még ha egyelőre nem is tudod beilleszteni az eddigi elképzeléseidbe. Én segítek akár Neked is a beillesztésben -, mert én ezt a verset pl. be tudom építeni könnyen a látásaimba. De olyat semmiképpen ne tégy, hogy "meg nem történt"-nek nevezed, mert akkor hiteltelenné, öncélúvá válik az abból a könyvekbőli minden idézeted!
Ha elfogadtad ezt az igét "megtörténtként", akkor érdemes tovább mennünk.
Üdvözlettel:
vm