Néhány gondolat még a hozzászólásodhoz.
A testtől való szigorú elzárkózásod, hogy a bűnös természettel értlemezzél testi dolgokat, oda kell hogy vezessen, kiderítsük, hol is van ez az eredenően bűnös természet. A szívben? Végső soron a szívből indulnak ki ilyen módon a bűnösnek nevezett kívánságok? Érthetőbben a kívánságok, amelyek ellen Pál kirohan, szerinted a bűnös természetben van, nem a testben, csak azért, hogy a szívből indítva tudd magyarázni.
A test bekerült a szívbe, nem a szív van a testben?
A romlott emberi természet az én értelmezésem szerint fogalmazható úgy, hogy "csak test", ahogy az Isten fogalmazott az özönvízzel eltörölt embereket illetően. Ez mit jelent? A test romlottságát? Nem! Azt jelenti, hogy ember ÉRTELEM ÉS ÉRZELEM nélkül szinte állandóan vétkezik, és gonoszt cselekszik az atyjafiai ellen. Miért? Meg nem értése, tudatlansága miatt állandóan megsérti, szeretetlensége miatt hajlandó a kárára tenni.
Azt mondod, hogy hivatkoztál arra, ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek, de rossz értelmezésben. Nem az engesztelő áldozatában vetett hit által való szabadításról beszélt itt, ahogy Pál a szabadítást elképzeli, vagy a romlott emberi természettől való szabadulásról beszél, ahogy te akartad beállítani, hanem az igazság megismertetése által tudja szabaddá tenni azt, aki megérti és megtartja az ő beszédeit. Mitől? A hazugságoktól, amelyeket bizony hit által éppen úgy elfogadunk, mint az igazságot.
Ha azt gondoltad, hogy szerintem Pál a fizikai testtől való szabadításról beszél, ezt erősen félreértetted. Hol mondtam ilyet? Pál egy képzelt bűntől való szabadításról beszél, amit eredendő bűnnek nevez. A testben kárhoztatja, de mivel a kívánságokat csak úgy tudná kiölni a testből, hogy azzal együtt meghal a test, próbálkozása folyamatos kudarcot kell, hogy jelentsen. Mivel valójában képtelen megigazítani az embert, hiszen a célja a test megöldökléséhez vezetne, ezért képzeletében igazítja meg, tehát azt mondja hit által igazulhat meg mindenki, cselekedetek nélkül. Még a halált is áthelyezi a képzeletbe, különben nem bírná kimagyarázni miért élnek azok a hívők, akiknek a testük holt?
Róma 8,10: Hogyha pedig Krisztus ti bennetek van, jóllehet a test holt a bûn miatt, a lélek ellenben élet az igazságért
Itt egyáltalán nem azt állítja Pál, hogy romlott emberi természetük képtelen a jóra, azt te szeretnéd állítani. Csakhogy Pál azt mondta volna, ha azt szerette volna állítani. De mivel állandóan a testtel (hússal) volt baja és a benne levő kívánságokkal, amikkel nem bírt megbírkózni ezért kijelentette
Róma 7,24-25:
Óh én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg engem e halálnak testébõl?
Hálát adok Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által. Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének, de testemmel a bûn törvényének szolgálok
És igazolta, hogy képtelen valójában igazságot cselekedni, csak a képzeletében.
Fontos tudni, hogyha a bűn törvényének nem a testi (húsbeli, romlott természeti) kívánságokból indult volna ki, amitől úgysem tud senkit megszabadítani, hanem Mózesből, akkor nem tudta volna a pogányokra is kiterjeszteni a bűn hatalmából való szabadítást, mert Mózes törvénye a pogányoknál érvénytelen törvény volt mindenkor.
Csakhogy Jézus valódi szabadságot hozott, mert nem a testtel harcoltatja eredménytelenül az embert, hanem az igazságtalanságokkal és a gonoszságokkal szemben.
A gonoszság viszont, nem úgy mint a Pál által felfogott bűn, tehát a gonoszság az atyafiak ellen való cselekedeteket jelenti. Ezeken pedig LEHET VÁLTOZTATNI! Nem egy értelmetlen harcba küldd Jézus, hogy harcolj a saját bűn által holt tested ellen, hanem a gonoszságokkal és igazságtalanságokkal megrakott életünk terheitől hoz igazi szabadulást!