takarito Creative Commons License 2006.04.22 0 0 150

Folytatom...

 

Tehár akiket az Isten valóban felszabadít azok nem a testüktől szabadulnak fel, hanem a téves nézeteiktől, hazugságoktól, korlátozásoktól. Hiszen testük ugyanúgy marad továbbra is. Mert hogy ha van valakinek teste, az nem azt jelenti, hogy foglya a testének. Ha valakinek van autoja, és vezeti azt, nem jelenti azt, hogy fogyla az autójának. Nem az auto mondja meg a sofőrnek, hogy ide menjen, oda menjen, hogy jó útra menjen, vagy rossz útra menjen, hanem a sofőr mondja meg az autónak, merre forduljon. Senki tehát nem adósa a testének. Ha valaki kölcsönkért valakitől, az annak adósa.

 

Jézus akkor sem használta annál a beszédnél, még összahasonlításképp sem a test szót. A szív teljessége marad továbbra is a szív teljessége.

 

Pál nem a gonosz természettel foglalkozik, hanem a bűnös természettel, a gonosz ugyanis másvalakire vonatkozó cselekedet megjelölése, a bűnös pedig önmagára vonatkozó jellemzés megjelölése. És akár testnek, akár természetnek akarjátok Pál szavait használni, mindenképp a testi kívánságok bűnösségére lyukad ki, onnan pedig a test tagjainak a megöldökléséhez. Ez a Páli megoldás mindenképp ellene mondd a Jézusi megoldásnak, ahol nem önmagad, testednek vagy a tested tagjainak a sanyargatása a megoldás, hanem a szeretet. Most kimagyarázhatja a keresztény, hogy Pál a test alatt az emberi természetet érti, a kívánságok alatt elvont jellemhibákat, a sanyargatás alatt elméleti meghalást a Krisztus Jézus váltághalálában, de saját magát csapja be. Miért nem lehet úgy olvasni Pált, hogy azt érted benne amit mondd?

 

Amikor felsorolod azokat a gonoszságokat, amiket Pál felsorolt a Galata levélben, azokat azért hagyom ki, mert azok egyáltalán nem a test cselekedetei, akárhogy is keni Pál ezeket a gonoszságokat a testre. Tehát azok a gonoszságok amiket aláhúztál nem a test cselekedetei, hanem az emberben levő sötétség, tehát a hamisságok és a szeretetlenségek cselekedetei. Ezért nem értette meg Pál Jézus beszédeit, amely pedig a világosság elhozatalát jelentette a világba. A sötétséget tehát a világosság űzi ki, ami pedig a megértés és a szeretet eredménye.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Nemo (148)