Gondolom az dönti el a kérdést, hogy hány utas hova akar menni. Mert az nekem valószínűnek látszik, hogy a legnagyobb tömeg Pestre megy, azokat meg talán hatékonyabban be lehet hozni úgy, hogy kivisszük őket az állomásra a pesti gyorshoz (különös tekintettel a Budapestre való közúti bejutás viszontagságaira). Nyilván ehhez feltételezem, hogy pesti gyors létezik, vagy ha nem, akkor indítanak.
Azokat egy ilyen rendszer nagyban megszívatná, aki a szomszéd faluba vagy a közeli kisvárosba akar menni, azaz valószínűleg tiszta formájában nem is valósulhat meg amit írtam.
Ennek ellenére tartom, hogy sok múlna a MÁV-Volán összehangoláson és a különböző közlekedési eszközök értelmes együttműködésén... Hiányzik nekem az a láncszem, hogy a busszal jól ellátott területekről színvonalasan átülhessek vonatra és viszont. Csak nekem hiányozna?
Egyébként egy összesített menetrendi keresőre (Elvira + menetrendek.hu) is gondoltam már jópárszor, amikor busszal jól ellátott területről vasúttal jól ellátott területre akartam utazni (nem Bp-re gondolok). Hol célszerű átszállni? Melyik csatlakozás a legoptimálisabb? Hol van közel a busz a vasúthoz, és hol messze? Ma az optimális verziót csak hosszas keresgélés, rengeteg verzió elemzése után tudja az ember kihámozni.