Carpy Creative Commons License 2006.04.20 0 0 10992

Itt már kezdődik a csúsztatás: Carpy sem számolta a rendőr, a benzinkutas, az autópálya üzemeltetők, a forgalomszervezés stb. költségeit. Ez az infrastruktúra része, nem?

 

De. És a Volánok fizetnek is az infrastruktúráért. Az autópálya-matricát a buszokra is megveszik, az üzemanyagárba épített útfenntartási díjakat is fizetik a Volánok. A benzinkutas bére is belefoglaltatik az üzemanyag-árba.

 

Hogy arányosan kevesebb a Volánok "pályahasználati díja", mint a vasúté, az természetes, hiszen a Volánokon kívül sokan mások is használják a pályát, míg a MÁV csak egyedül bohóckodik.

 

Forgalomszervezés: ez is egyrészt benne foglaltatik az utak használati díjába. Másrészt a buszok nem igényelnek menesztőt, váltókezelőt, térközőrt, stb. Egy buszvezető egymaga képes elvinni 50 ember a háta mögött, vasúton (illetve a MÁVnál) ehhez kell egy kalauz is, meg még egy rakás sínparti tisztelgőgép.

Előzmény: dyz (10974)