Hali Secret!
Már bocsi, hogy beleszólok, de ha ez így lenne, akkor többek között az én autóm is teletankolás után fél tankig kb 4 litert enne, utána meg 12 litert...:-)))
Nem, ez nem ilyen egyszerű azért, nem kell komolyan venni a műszerfali mutatót!
Sorban le is szoktak a gyárak arról, hogy pontos literértékeket írogassanak a számlapra. Egy típuson belül is lehetnek akár literes eltérések a mutatott értékek között. Általában az érzékelő elhelyezése a legfőbb buktatója ennek, de a műszerfali egység tekercsének ellenállása sem mindig tökéletesen egyforma. A benzintank formájáról és precíz szintezéséről már nem is beszélek. (kanyarokban és gyorsításoknál, lassításoknál is hamar le tudod csekkolni, hogy a tank melyik részére szerelték az érzékelőt annak ellenére, hogy késleltetett a műszer)
A műszerfali mutatónál még az "első kattanásig tankolásos" módszer is hitelesebb eredményt ad, pedig tudjuk, hogy ahány kút, annyi milliliter-variáció van a liter mértékegységre..:-))
Csá