Ez hosszú lesz, elnézést érte...
De megígértem, meg kell tartanom a szavam. Egy éve téma volt itt a fórumon, kinek ilyen részek, milyen motívumok tetszenek az egyes Solaris-felvételekből, ki milyen zenei tanulságokat von le, megoldásokat tart a maga számára meghatározónak.
Akkor jeleztem, én is nekivágok, hogy kigyűjtsem zenehallgatói élményeim adatbázisát. Valódi elemzésre nem vállalkoztam, már csak a szükséges szakmai szókincs hiányában sem. Ellenben ambicionáltam, hogy megosszam másokkal, veletek, valójában amikor azt mondom, tetszik nekem a Solaris zenéje, mire gondolok: mi tetszik benne - tételesen?
Úgyhogy nekiestem sorban az albumoknak, s bár a Marsbéli krónikák után a Solaris 1990-nél nem jutottam tovább, az eddig kijegyzetelt számokta megosztom a topik közönségével. Hátha valaki veszi a fáradságot, és úgy hallgatja meg a lemezeket, hogy közben az én táblázataimat nézi - és kiderül, ugyanott hat-e ránk, kettőnkre ez a muzsika, avagy egész más pontokon.
A továbbiakban tehát két, önmagukban meglehetősen dicstelen kinézetű számhalmazt fogok közölni: ezek egyszerűen a lemezeken található dalok, sorrendben, és időpontok, azaz hány perc hány másodpercnél tapasztaltam az adott érzést magamon. Ezeket az "érzéseket" kategorizáltam, mert kiderült, hogy több fokozatuk van (nem csak "tetszés" és "nem tetszés").
Van egy alaphelyzet, ezt nem jelöltem.
!-jel azt, amikor már erősebben megérint a hangzás. !!-jel, amikor még erősebben. *-gal, ami a csúcs.
És ezek után még mindig kénytelen voltam egy további jelzést, de ezt észre fogjátok venni a táblázatból, nem kell hozzá külön kommentár. Kíváncsi vagyok, másokat is akkor ér ez a hatás, amikor engem.
Tehát: jöjjön a két időponttáblázat.