Ami most folyik privatizáció és közbeszerzés címén, az igazán a korrupció melegágya. A Széchenyi terv keretében sok kisebb-nagyobb támogatás, kedvezményes hitel ment ki, a közhiedelemmel ellentétben jelentős részben nem közvetlenül kisvállalkozásoknak, hanem önkormányzatoknak, akik aztán ebből - kisvállalkozóknak adott megbízásokkal - megvalósították a beruházást.
A beruházások kötött költségvetés keretében történtek, tehűát eléggé nyomon követhetők voltak, ÁSZ sem talált kirívó szabálytalanságot.
A Medgyessy-Gyurcsány kormány ezzel szemben közbeszerzés nélkül illetve meghívásos, zárt eljárásban osztott szét ezer milliárdokat. A pályázatok nagy része eleve "személyre szólóan" lett kiírva, vagyis pontosan lehetett tudni, hogy ki felel meg a feltételeknek. Ez sokkal nagyobb volumenű és sokkal rejtettebb, veszélyesebb korrupciós lehetőség. A közvélemény ezekről nem is értesülhetett, úgymond üzleti titokra hivatkozással.
Másik kedvezőtlen jellemzője a most folyó gyakorlatnak, hogy egy szűk, nagy részben külföld9 tulajdonó vállalati kör nyeri el ezeket, a hazai kisvállalkozások legfeljebb alvállalkozóként vagy beszállítóként jöhetnek szóba, de a hasznot az a cég zsebeli be a hasznot - sok esetben anélkül, hogy a nevén kívül mást adott volna a beruházáshoz.