Ugy velem neked nem is annyira Pallal vannak gondjaid, hanem - de csak mert az Igazsag Lelket emlegetted -, hanem a Biblia lenyegevel. Az utobbi irasaidat olvasva az a meggyozodesem tamadt, hogy aki az alabbiakat allitja - mar megbocsass ezert - az semmit sem ert az egeszbol ! Nem azert, mert elmebeli kepessegek hijan vagy (nagyon is ertelmesnek tartalak), hanem egyszeruen olyan falakat epitettel ki magadban az Igazsag elleneben, melyek lerombolasa nelkul lehetetlen eljutni az Igazsag megismeresehez.
Mert az alabbiakat allitod:
1. Jezus keresztrefeszitese az Atya akarata ellenere tortent.
2. Jezus megfeszitese nem engesztelo aldozat.
3. Pal hazudik.
4. A bun relativ. A test kivansagait osszekevered a levegovetellel.
5. A Torveny szerinted nem szemelynek szolo parancs, hanem a felebaratunk erdekeit szolgalja.
6. Az ember a sajat cselekedeteibol udvozul.
Ezekkel az allitasokkal valoban semmi ertelme nem lenne a Biblianak. Abszolut semmi. Meg erkolcsi tanitasnak is gyengebb lenne, mint a hajdani Feleki Kamill felejtheto sorozata, a "Tudniillik, hogy mi illik". Ha pedig erveket hoz fel az ember (lasd pl. ideztem, mikor Jezus megfeddi Petert, sot azt mondja: tavozz tolem Satan
!, mert az azt allitja, nem eshet meg Jezussal a keresztrefeszites. Vagy, emlitettem Jezus elfogasa elotti imajat, melyben vegtere is keri az Atyat, hogy legyen meg az O akarata. ha pedig Jezus ezt kerte, kinek lehet ketsege, hogy nem az lett !?) De te mindezeket figyelmen, es valasz nelkul hagytad !
Termeszetesen azt is, mikor Pal a cselekedetek fontossagarol beszel, persze a kegyelem mindenekfelettlevosege hangoztatasaval.
Most meg megprobalok idezni valamit Janostol (aki nem Pal)
1.
Én fiacskáim, ezeket azért írom néktek, hogy ne vétkezzetek. És ha valaki vétkezik, van Szószólónk az Atyánál, az igaz Jézus Krisztus.
2.
És ő engesztelő áldozat a mi vétkeinkért; de nemcsak a mienkért, hanem az egész világért is.
3.
És arról tudjuk meg, hogy megismertük őt, ha az ő parancsolatait megtartjuk.
4.
A ki ezt mondja: Ismerem őt, és az ő parancsolatait nem tartja meg, hazug az, és nincs meg abban az igazság.
5.
A ki pedig megtartja az ő beszédét, abban valósággal teljessé lett az Isten szeretete. Erről tudjuk meg, hogy ő benne vagyunk;
6.
A ki azt mondja, hogy ő benne marad, annak úgy kell járnia, a mint ő járt.
15.
Ne szeressétek a világot, se azokat, a mik a világban vannak. Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete.
16.
Mert mindaz, a mi a világban van, a test kívánsága, és a szemek kívánsága, és az élet kérkedése nem az Atyától van, hanem a világból.