prklht Creative Commons License 2006.04.15 0 0 89
Kedves Takarító!

 

Bizony igazad van. És azoknak is, akik nem értenek veled egyet.

 

Ugyanis, ha igazad van, akkor tovább kellene lépni. Ha, ellenfeleid hallom, azt értem meg, amire jó alapjuk van. A Biblia önmagában zárt rendszer, és ha egy részét megingatod, akkor az egész borul. Éppen ezért, ha a reformátori igeértelmezés alapján tekinted át ezt a művet, arra az elvre támaszkodva, hogy „ige
igét támaszt alá”, akkor látszólag nem tudsz belekötni. Valójában rengeteg önellentmondás van benne, amit megpróbálnak kimagyarázni.

 

Ajánlom figyelmetekbe ezt a cikket: A véletlen és a gondviselés alternatívája (Sipos Imre): könyvkritika

- Sipos Imre teista evolucionista könyvének kritikája.

Cserháti Mátyás tollából. ( Magyar Virtus )

 

A reformátori alapokon álló szerző jól világítja meg, az általam előbb, írásából levont következtetések alapját.

 

Tévedése azonban nyilvánvaló. A mai tudományos ismeretek birtokában, nevetséges és sajnálatraméltó a könyv szószerinti értelmezése ( amit egyébként az azt vallók sem vesznek komolyan ) ha pedig elfogadjuk a jelenlegi katolikus álláspontot, könnyen belátható, hogy a kereszténység jelenlegi alapjai rendülnek meg. A Teremtéstörténet képletes értelmezése során elveszik az eredendő bűn, ennek hiányában nincs megváltás, ekkor már nincs szükség a szűzen szülésre, a leszármazási táblázatokra, a Pál-féle Melkizedekig vezető papi eredetre, és más egyéb botorságra.

A cikk legnevetségesebb gondolata, a tudományos hiányosságban keresni a saját igazát, hiszen míg előbbiben még fel nem tárt magyarázatok lehetségesek, addig a könyvből nem olvasható ki új válasz a jelenlegi szemlélettel. ( mondjuk a Bábel tornyánál történő 'beszéd összezavarása', ellentmond mind a tudományos igazságoknak, mind a józan emberi logikának, - ráadásul semmiféle tanúság nem olvasható ki belőle, nyilvánvalóan fogságbeli hozadék, )

 

/ Megemlíteném a tárgynál maradva, hogy Pál, Ádám által világba csempészet eredendő bűne, messze ellentmond Jézus tanításának a 77 –szeres megbocsátásról, amikor Istenről nem feltételezhetjük fel ezt Pál szerint, miközben Jézus szavaiból ez következik. /

 

Itt érkeztünk el arra a pontra, mikor le kell szögeznem: Isten van, a Bibliában és más könyvekben is megtalálhatók igazságai. Küldöttei útján – legérthetőbben Jézus által – tudomásunkra hozta és hozza szándékát, ami a mi jobbításunkra, és a hozzá vezető útra mutat: nem hitből, de cselekedetekből történik az ember megigazulása, és csak így nyerheti el az üdvösséget, ami egyszerűen a túlvilági jóvilág:-) 

Pál igen korán – jó szándéktól vezérelve – félreértelmezve a tanítást,  gyakorlati és elméleti tévútra vezette a kereszténységet, amely a külső és belső ellenfelekkel szemben, benne találta meg a kiutat!!! 

Ennek ellenére Jézus halála és feltámadása megtörtént esemény, amely vezérelve az Ő igaz követőit, válasz út elé állítja az embereket.

 

"Menjetek be a szoros kapun! Mert tágas az a kapu, és széles az az út, amely a kárhozatba visz, és sokan vannak, akik azon járnak.

Mert szoros az a kapu, és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak, akik azt megtalálják."

"Óvakodjatok a hamis prófétáktól, akik juhok ruhájában jönnek hozzátok, de belül ragadozó farkasok.

Gyümölcseikről ismeritek meg őket. Tüskebokorról szednek-e szőlőt, vagy bogáncskóróról fügét?

Tehát minden jó fa jó gyümölcsöt terem, a rossz fa pedig rossz gyümölcsöt terem.

Nem hozhat a jó fa rossz gyümölcsöt, rossz fa sem hozhat jó gyümölcsöt.

Amelyik fa nem terem jó gyümölcsöt, azt kivágják, és tűzre vetik.

Tehát gyümölcseikről ismeritek meg őket."

 

Megszólalt erre Jézus, és ismét példázatokban beszélt hozzájuk:

"Hasonló a mennyek országa egy királyhoz, aki menyegzőt készített a fiának.

Elküldte szolgáit, hogy hívják össze a meghívottakat a menyegzőre, de azok nem akartak elmenni.

Ekkor más szolgákat küldött,…

A többiek pedig megragadták szolgáit, bántalmazták és megölték őket.

Akkor ezt mondta szolgáinak: A menyegző ugyan kész, de a meghívottak nem voltak rá méltók.

Menjetek tehát a keresztutakra, és akit csak találtok, hívjátok el a menyegzőre.

Kimentek a szolgák az utakra, összeszedtek mindenkit, akit csak találtak, gonoszokat és jókat egyaránt, és megtelt a lakodalmas ház vendégekkel.

Mert sokan vannak az elhívottak, de kevesen a választottak."