Hali Toli,
hát a tények : a betétszürő ugyanakkora felületen szívja a levegőt mint a gyári szűrő.A direkt pedig a gyári sokszorosán,ergo jóval több levegőt ad a mocinak mint a betét.S ahol az oxigén, ott a jobb égés.A betétszűrő is jobb hatásu mint a gyári,de szerintem igazán nem érezni a különbséget.S minél kisebb hengerürtartalmú a motor ,annál inkább nem érezhető a különbség.A fogyi lejjebb megy,a moci dinamikusabb lesz,a légszűrőbetétet ritkán kell tisztítani.Tehát a betétnek is megvan az előnye ez kétségtelen,csak ne várjunk tőle egetverően nagy változást.
A szűrőhatás mindkét esetben jó,sokszor jobb a gyári papírszűrőnél,ettől ne félj.
Ha kialakítod a motortérben a megfelelő illesztéseket,felfogatásokat,a gyári szűrőház--direktszűrő csere nem tőbb 10 percnél.Nekem kb ennyi volt most mikor a Fastrába minden gyári dolgot visszaraktam. :))
Azt nem tudom a Lacsiban hol van a légtömegmérő ill. a szűrőházon milyen mérőeszközök vannak.A héten ha átvettem a gépet,kiderül.Remélem nincs rajta semmi,mert csak akkor lehet problémamentesen kivenni.
A haverom Nexiájában a szűrőházon van a légtömegmérő ugyhogy neki csak betétet lehet használni.
Egyébként mindenképp minőségi cuccot használj.
üdv.