Üdv mindenkinek!
Én nagyon sokat böngésztem ezt a fórumot mielött az 1.4 elit /homokzöld/ megvásárlása mellett döntöttem. Hozzászólásom eddíg nemigen volt, de úgy gondolom, nem sértek meg senkit vele, ha leírom a tapasztalataimat.
A választás azért esett erre az autóra, mert akárki akárki akármit mond ár-érték arányban világbajnok! Egy Audi sokkal jobb de a Suzuki Ignis meg nem sokkal olcsóbb...hát nincs miről beszélni...Én gy Toyota Starletből ültem át mert nem fértek el a kölykök a régi autóban. Azt gondolom, egyébként a típust senkinek sem kell bemutatni...egyébként abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy rengeteg márkát és típust kipróbáltam már, hát van összehasonlítási alapom. Első benyomásom a teszten igen vegyes volt: kényelmesnek, komfortosnak találtam, de a váltó precizitása, és a motor dinamikája némi kívánni valót hagyott maga után. Hát igen, a Starlet váltója iskolapélda azóta is, a motor meg 1.3-as 12 szelepes 75 lovas egy 760Kg-os autóban...az a fránya tömeg-teljesítmény arány...na mindegy, belevágtunk!A váltót hamar megszoktuk, a sokat áldott Opel Astráké sem jobb, sőt Peugeotban is találtam már rosszabbat!A motor...Hát mégis csak egy 94 lovas motor van egy 1170 Kg os karosszériában. azért én biztonségobban érzem magam mint a Starletben...és mint mondjuk egy Suzuki Ignisben... És most lehet hogy sokan megharagszanak rám! Akinek 10 liter fölötti fogyasztása van annak tényleg gond van a motorjával, vagy a lábával...és szerintem az utóbbi. Nekünk vegyes forgalomban 7-8 liter jön ki, bedíg nem 2-3 ezres fordulatszámon járunk...a chek lámpát pedíg hírből sem ismerjük..Mellesleg gépész vagyok, és nyugodtan állíthatom a tisztelt hozzászólóknak, a kokszosodási probléma, a közvetlen befecskendezésű motoroknál nem új keletű, nézzenek csak utánna, az 1.4 es és 1.6 os echotek motoros Astráknak. Dettó ugyanez. mégsem cseréltek szelepeket benne, és nem kiabáltak típushibát. A kokszosodás az elégtelen égés következménye, amit az alacsony károsanyag kibocsájtásra való törekvésnek tudhatunk be.Mellesleg a teljesítmény fogyasztás arány gyengülése az utóbbi években..ez is ennek tudható be..Az 1.4 es pörgős motor ha teljesítmény kell, meg kell huzatni a motort..3000-ig gyorsítani nem nagyon tudunk vele, de ha menni kell 5000-ig sem legyen rest meghuzatni a gazda..és csodák-csodája ...megy..a fene..és jó a fogyasztása is.Hát ez ilyen. Nem egy csoda Toyota ahol 2000-től 6000- majd a teljes nyomaték rendelkezésre áll.De hát az ára sem annyi...Akkor most nincs mese, aki ilyet vett, meg kell tanulni menni vele. Volt hogy emelkedőn 1.6 Ford Mondeo nem tudott befogni..meg 1.6 os AUDI sem.Aztán elengedtem persze, nem szeretném ha 160-al lekapnának a 2/A-n :D De városban például ritkán tudok 4.-et rakni..3.-ban pedíg megy...rá kell nézni a fordulatszámmérőre.
Hát remélem hozzájárultam ahhoz hogy kedvetek teljen az általatok vásárolt autóban!
Minden jót!