Gope Creative Commons License 2006.03.31 0 0 10

Sziasztok,

 

84-90 között foglalkoztam C64 fejlesztéssel, és mit tagadjam, szépen megéltem belőle. Persze, assemblerben, vagy ahogy akkor hívtuk, gépi kódban. Eleinte mindenféle terminál emulátorokat írtunk, azaz összeköttük a C64-et mindenféle nagygéppel, illetve az akkor már létező XT-vel (A PC-k első változatai). Aztán átnyergeltem a játékfejlesztésre, informatikai életem legszebb és legkreatívabb időszaka volt. 89-ben az Electronic Arts megrendelése alapján egy PC-s játékot csináltunk meg C64-en -  Sentinel Worlds I. : Future Magic. Ez egy grafikus-szöveges stratégia advanture volt, nagyon jó játék, USA-ban a Pc változat sikeres is volt. Csak néhány adat, hová fejlődött akkor az 1Mhz processzorú, 64K-s gépen a játék:

- 3 lemezoldal volt, 1 program, 1 adat, 1 map diszk, azaz cserélgetni kellett, de viszonylag ritkán, nem zavarta a játszhatóságot.

Nagyon klassz idők voltak - a játékról még most is van a neten infó. (Meg a fejlesztő csapatról is... :-))

Úgy gondolom, hogy más soha nem fognak a fejlesztők egy gépet úgy megismerni és kihasználni a lehetőségeit, mint akkor a C64-ét. És persze a Spectrumét is, ahhoz nem értettem.

 

Bocs a hosszú hozzászólásért!

Előzmény: zmrzlina (9)