Don Jani
2006.03.28
|
|
0 0
69797
|
A Suzukikat csak példaként említettem de mondhattam volna mást is. Nem a köbcenti dönt hanem a teljesítmény/tömeg gyorsulásnál. Végsebességet pedig főként a teljesítmény és a légellenállás befolyásolja, a tömeg csak minimális mértékben. Nyilván ha leterhelsz egy autót akkor ez gyengébben fog gyorsulni. Ha a példákban szereplő autókat %-osan ugyannyira terheled le, semmivel nem fog változni a különbség, a dízelnek is ugyanannyival romlik a gyorsulása, mint a benzinesnek. Mert ahogy említettem a gyorsulást főleg a teljesítmény/tömeg aránya befolyásolja, és nem a maximum nyomaték, meg az sem hogy dízel vagy benzines az autó. A váltóáttételeket meg többnyire az adott motorhoz tervezik, és nem csinálják direkt rosszra a dízelekét sem, ott is igyekeznek a legoptimálisabb váltót készíteni. A francia autókról nekem sincs túl jó véleményem, én biztosan nem vennék, de a motoralkatrészekből viszont szerintem sokkal több van az 1.6-hoz mint az 1.8-hoz, lévén az 1.6-ost igen sok más autóba beépítették, amelyekből jó sokat adtak el míg az 1.8-ast csak a Ford használja (persze ettől még lehet, hogy olcsóbb ehez minden).
Nem pont ide tartozik (talán egy kicsit) de azért ideírom: sokan elkövetik azt a hibát (legalábbis szerintem hiba), hogy egy TURBÓval rendelkező dízelmotort hasonlítanak, egy szívó benzineshez. Ha már egy turbós benzineshez hasonlítjuk akkor egészen máshogy mutat a dolog. Mind a két konstrukciónak megvan az előnye, és a hátránya is. De az tény, hogy azonos körülmények között a benzin üzeműek sokkal nagyobb teljesítményre képesek, ugyanakkor többet is fogyasztanak.
|
Előzmény: DAVIDMOLNAR (69793)
|
|