Vibrálás:
Az a tapasztalatom, hogy egy szinkron állítás jót tesz a motornak, és simábban megy. Akkor érdemes nekikezdeni, ha minden egyéb rendben van: légszűrő új (vagy kipucolt), gyertyák tiszták, talán a legfontosabb, hogy a szelepek jók és azok is be legyenek állítva. Akkor jó az egész, ha a 2 hengerben a sűrítési viszony is egyforma.
Egyrészt alapjáraton kell beállítani, ami 1000 körüli. Valahogy így írja a könyv: 1100+-100. Másrészt magasabb fordulatszámon 3000-4000 között. Ez lenne az a tartomány amelyben motorozik az ember. Ez után vissza kell ellenőrizni az alapjáratit.
Ekkor ebben a két pontban van szinkronban, de minden más pontban nem. Ez azt jelenti, hogy ha magasabb fordulatszámon jár a motor akkor rázni fog, meg 2000-nél is. Nincs jó megoldás a 2 hengeres boxerre. A Goldwing 6 hengeres boxerénél nincs ilyen probléma.
A szinkron idők során a gázbowden koszosodásából és kopásából, a motor egyéb kopásaiból eredően mászik el.
Féklégtelenítés: Szopás.
Nem engedett el az egyik első fékem sem. Nem ment vissza a karmantyú, így állandóan fogott. Szétszedtem a féknyergeket. Üresen olajfeltöltés nélkül tettem vissza a féknyeregbe a karmantyúkat. Ennek az a hatása, hogy a féktuskó kerék felőli oldalában elsőre nincs olaj. A külső felével nincs baj mert oda csatlakozik a fékcső és ott van mellette a légtelenítő is. A baj az, hogy a féktuskó két oldala között van egy kb 2 mm-es furat, amin az olaj át tud jutni a belső oldalra, meg a levegő esetleg ki tud jönni. Ekkor ha a belső oldalon nem volt teljesen tele a féktuskó olajjal nem fog a levegő egy ideig kijönni mert kicsi a furat, és hiába pumpálod akkor sem fog.
Megoldás: Le kell szerelni a féktuskót, fejre kell állítani, a külső féktuskót összeszorítva be kell pumpálni olajat a belső részbe. Amikor a belső karmantyú már teljesen kijött (kb 8-10 mm-nek kell maradnia a két karmantyú között, mert különben teljesen kiesik), vissza kell állítani eredeti állásába és valamivel vissza kell nyomni a belső karmantyút. Ez megy kézzel is ha a légtelenítő nyitva van. Ekkor a belső részben lévő levegő átjön a külső részbe.
Ezt néhányszor végigcsinálva (fejreállítás, belső féktuskó feltöltése, visszaállítás, átpumpálás) van esély a rendszer légtelenítésére.
Nem lehet tudni, hogy melyik oldalon van még levegő a rendszerben, így mindkét oldallal el lehet játszani.
Figyelem, először az ABS-t kell légteleníteni amit időnként a jobb és bal oldali játék közben ellenőrizni kell.
A két oldal légtelenítése egy délelőtt ideig tartott.
Elkövettem azt a hibát, hogy nem figyeltem a tartályban lévő olajszintre és egyszer kifogyott. Ennek az lett a hatása, hogy levegő került a rendszerbe, így ismét az ABS légtelenítése és az előző játék következett.
Gyári szerszámok:
Börzéken teljes szeszámkészletet lehet kapni jó áron dobozzal együtt. A legközelebbi április végén lesz Ludwigshafenben. www.veterama.de
Eddig mindig volt pár eFt-ért. Ha írsz egy telefonszámot és ott állok a cucc előtt felhívlak, hogy kell-e? A gyertyakulcs egy hosszú csőkulcs, még az egyéb bolti is nagyobb átmérőjű egy kicsit. Időnként a szelepdeklit is le kell szedni, hogy a gyertyát ki tudd venni.
Üdv
Tamás