Azért ne beszéljünk butaságokat :)
Az, hogy egy autó emelve jó-e, attól függ, mire akarod használni. Ha országút és max. földút, nyilván hülyeség emelni. De a leglájtosabb terepezésnél már nagyon sokat számít a legkisebb emelés is. Pl. nem tépeted le róla az első túrán a lökhárítót.
Kanyarstabilitás? Igaza van MEB-nek, ez nem sportkocsi. Különben meg az én Samum híd fölé volt rakva, és nem borult fel így sem kanyarokban. Terepen is meg van persze az ilyen mértékű emelésnek is a hátránya, de mindent lehet ésszel csinálni.
Az persze kétségtelen, hogy minél nagyobb egy emelés, annál komolyabb mellékhatásai lesznek.
Az emelés meg a vizezés nem feltétlenül függ össze... Attól, hogy nincs megemelve egy autó, simán szét lehet gyilkolni. A legfrisebb 4x4 Magazinban van egy kis kép pontosabban a volt kocsimról, ha érdekel, meg fogod találni :) Na az árt neki, nem az emelés... De ez is relatív, mert ha egy keményen használt autóban megpukkant valami, akkor az jó eséllyel rendbe lett rakva, egy nőévolt-típusú autóban meg lehet, hogy évek óta nincs olaj a hidakban...
A dízel rossz? Szerintem meg a forgatás... Nagyon király, hogy a Suzuki 8000-es fordulaton kúszik felfelé a hófúvásban, csak ennek ára van. A tavalyi év alatt 3 autóban volt motorcserénk... Míg ugyanott egy dízel vagy egy 4000-es benzines alapjáraton elmegy, és sosem lesz baja.
Samurai-alkatrész ügyben meg nézz körül. Biztos, hogy az országnak nincs olyan pontja, ahol 50 km-es körzeten belül ne árulna valaki folyamatosan bontott Samurai-alkatrészt. Max. utána kell menni, hogy ki és hol, nem mindenki hirdet a neten.
Ezzel együtt biztos vagyok benne, hogy Borsodban nem 15, hanem legalább 150 Samu van, persze nagy részük papír nélküli.
De a lényeg, hogy nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy jó-e, ha meg van emelve egy terepjáró. Attól függ, ki mire használja!
Az eredeti témához hozzászólva, a hosszú Samura is ugyanez igaz. A nagyobb tengelytáv miatt sokkal stabilabb lesz terepen, nyilvánvalóan ettől a rámpaszöge rosszabb lesz, mint egy rövid.