lsr Creative Commons License 2006.03.09 0 0 1921

"... ha nem hisz valaki, akkor azt csak a pokolba utalja..." (1903-as hsz.)

 

"De megis en kapom meg az orok eletet helyetted, mert en hiszek Istenben/nek, te pedig nem." (1911-es hsz.)

 

Szerintem az üdvösség odaajándékozásakor nem azt mérlegeli Isten, hogy ki hitt, és ki nem (holt hit >> Jak. 2:14-26), hanem azt, hogy az adott ember cselekedetei (amik őszinte voltuk miatt leleplezik a jellemet) miről tanúskodnak >> tehát, hogy jelleme alkalmas lett a boldog örök életre, vagy sem (>> azaz a tetteit az építő szeretet, vagy a pusztító önzés vezeti)... (Mt. 7:21; Rm. 2:6-8,11-15) Nem az a leglényegesebb dolog, hogy mit hiszel, hogy jársz e istentiszteletre, hogy egyháztag vagy e, hanem az, hogy tiszteled e az életet, hogy akarsz e áldozatot hozni mások jólétéért, hogy megcselekszed e azt, amit te is szívesen fogadsz másoktól... (Mt. 7:12)

 

"... erdekes modon nem azt mondja a Satan keresere, hogy kedves Satan elvtars, keresedet elutasitom, mert ez embereket en alkottam, es lattam, hogy ez jo... ha ezek az altalam alkotott emberek elromlanak, akkor sem fogom oket a szemetre dobni, hanem megjavitom oket..." (1904-es hsz.)

 

Ha igaz a Biblia, akkor Isten nem gépeket (minden dolgukban előre programozott szerves robotokat) teremtett, hanem szabad választási lehetőseggel rendelkező értelmes lényeket...

 

"Mit adott erted? ... sokan azt mondjak, hogy Jezus es Isten egylenyegu. akkor eleg ciki azt hirdetni, hogy adott valamit erted, hogyha Istenkent elore tudta, hogy par nap mulva "feltamad". Ha meg "csak" egy egyszeru hirnoke volt az Istennek, akkor is elegge nehezen ertelmezheto az aldozata, hiszem a "fonoke" biztositotta abban, hogy halala utan protekcios lesz. :) mindket esetben elegge nehezen ertelmezheto a felaldozta az eletet." (1909-es hsz.)

 

Jézus és az Atya jellemének lényege ugyan az: az áldozatvállaló szeretet. De külön személyek... Jézus földi élete során nem tudhatta előre, hogy feltámad (bár bízott benne). A kereszten még azt is megkérdezte az Atyától, hogy miért hagyta el őt (Mt. 27:46). Nem láthatta előre, hogy sikerrel fog járni, mert akkor az emberek nem látták volna meg áldozatának nagyságát, azaz hiábavaló lett volna. Ha színjáték az egész, akkor miért hagyta el az Atya őt a keresztnél? Ha színjáték, akkor miért kellett szenvednie? Ha már úgy is színjáték, akkor nem jobb megoldás az, hogy a Mindenható észrevétlenül - és szenvedést senkinek sem okozva - úgy manipulálja az emberek döntéseit, hogy mindenki csak jót tegyen?...

 

"Az ember tavolrol sem volt gyenge kivitelu. Sot, igazi mestermunka. De egyszeruen naiv volt." (1911-es hsz.)

 

1. Tim. 2:14 (2. Kor. 11:3) Ezek szerint Ádám tudta, hogy mit tesz, így a naiv jelző nem vonatkozhat rá. Talán inkább az értékrendjével volt egy kis probléma...