alexejevics Creative Commons License 2006.03.05 0 0 490

A VEKE javaslata:

 

 Valódi fonódó villamoshálózat Budán

   Összefoglalva: Egyesületünk a 118-as villamos beindításával egyébként is kalkulált minimális többletköltségen felül semmilyen egyéb számottevő költséggel nem számolt. Tervünk szerint a 18-as villamos jelenlegi útvonalán, de ritkábban, a 19-es villamos jelenlegi útvonalán, de 10 helyett 15 percenként, a 41-es villamos meghosszabbított útvonalon a Batthyány térig, egy új járat pedig a Szépilona kocsiszíntől az Etele térre közlekedne. Az utasok számára így új, átszállás nélküli kapcsolatok nyílnának meg, az utazási komfort a dél-budai villamosvonalakon jelentősen javulna, a külön-külön 12-15 percenként közlekedő észak-dél budai járatok (18, 19, 41, 58) pedig kiegészítenék egymást közös szakaszukon. A világ nagyvárosaiban sikeresen működő fonódó villamoshálózat egyik első és legnagyobb szakasza jöhetne létre újból Budapesten a javasolt változások életbe léptetésével.

58-as vill. Szépilona ksz. Etele tér 12 perc 15 perc

 

    Viszonylat 18-as villamos 58-as villamos

    Tervezett fordulóidő csúcsidőben

     

    72 perc 84 perc

    Tervezett követési időköz csúcsidőben

     

    12 perc 12 perc

    Tervezett  járműszám csúcsidőben

     

    6 db 7 db Tervezett  fordulóidő a délelőtti órákban

     

    75 perc 90 perc

    Tervezett  köv.időköz a délelőtti órákban

     

    15 perc 15 perc

    Tervezett  járműszám a délelőtti órákban

     

    6 db 7 db

    Beosztott típus

     

    2 x Tatra T5C5 2 x Tatra T5C5