alexejevics
2006.03.05
|
|
0 0
490
|
A VEKE javaslata:
Valódi fonódó villamoshálózat Budán
Összefoglalva: Egyesületünk a 118-as villamos beindításával egyébként is kalkulált minimális többletköltségen felül semmilyen egyéb számottevő költséggel nem számolt. Tervünk szerint a 18-as villamos jelenlegi útvonalán, de ritkábban, a 19-es villamos jelenlegi útvonalán, de 10 helyett 15 percenként, a 41-es villamos meghosszabbított útvonalon a Batthyány térig, egy új járat pedig a Szépilona kocsiszíntől az Etele térre közlekedne. Az utasok számára így új, átszállás nélküli kapcsolatok nyílnának meg, az utazási komfort a dél-budai villamosvonalakon jelentősen javulna, a külön-külön 12-15 percenként közlekedő észak-dél budai járatok (18, 19, 41, 58) pedig kiegészítenék egymást közös szakaszukon. A világ nagyvárosaiban sikeresen működő fonódó villamoshálózat egyik első és legnagyobb szakasza jöhetne létre újból Budapesten a javasolt változások életbe léptetésével.
58-as vill.
Szépilona ksz.
Etele tér
12 perc
15 perc
Viszonylat
18-as villamos
58-as villamos
Tervezett fordulóidő csúcsidőben
72 perc
84 perc
Tervezett követési időköz csúcsidőben
12 perc
12 perc
Tervezett járműszám csúcsidőben
6 db
7 db
Tervezett fordulóidő a délelőtti órákban
75 perc
90 perc
Tervezett köv.időköz a délelőtti órákban
15 perc
15 perc
Tervezett járműszám a délelőtti órákban
6 db
7 db
Beosztott típus
2 x Tatra T5C5
2 x Tatra T5C5
|
|