Ami az oktatás színvonalát illeti:
Petőfi 56-os hős a diákok szerint
2006-2-23 14:4:57
A diákok 1956-tal kapcsolatos ismeretei meglehetõsen hiányosak, ugyanis a forradalom résztvevõi között említik többek között Kossuth-ot illetve Petõfit – derül ki a „Freedom Fighters 1956" kutatásból. A megkérdezettek ötöde ráadásul nem is tanult az ’56-os eseményekrõl.
A „Freedom Fighters 1956" kutatásból kiderült: ugyan az 50 évvel ezelõtt történtek oktatásának elsõsorban az események, az összefüggések és a kiemelkedõ személyiségek bemutatása a célja, mégis a tanulók 1956-tal kapcsolatos ismeretei meglehetõsen hézagosak, tudásuk elsõsorban pedagógusfüggõ. Az általános iskolákban 1-2 órát, a középiskolában 5-6 órát szánnak az események felidézésére. A tanároknak ráadásul az információátadáshoz meglehetõsen szegényes segédanyag áll rendelkezésükre.
A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek közel 20 százaléka 1956-ról egyáltalán nem tanult. Azok is, akik tanultak az eseményrõl, témaismeretük mennyiségét és minõségét csupán közepesre értékelték.
Nem tekintik nagy tettnek
A felmérés kimutatta, hogy 1956-ot csak minden tizedik diák tartja a három legnagyobb nemzeti tettek egyikének, és Nagy Imrét minden ötödik fiatal sorolja a legjelentõsebb történelmi személyiségek közé. A forradalom kitörésének okait a többség az idegen megszállásban látja, a demokrácia és a jobb életszínvonal utáni vágyat kevesen említik.
Az iskolások ráadásul az 1848-as, az 1956-os és az 1990-es eseményeket összekeverik egymással. Az 1956-ban résztvevõk nevét ugyanis ekként említik: Nagy Imre, Kádár, Rákosi, Gerõ, Kossuth, Petõfi, Sztálin. Ugyanakkor pozitívumnak nevezhetõ, hogy a megkérdezettek 57 százaléka szerint a forradalom oldalán részt vettek a mai fiatalok példaképei lehetnek.