Copy király olvtársunk minapi példájánál maradva :
Mi vagy ki akadályozza meg a MÁV-ot abban, hogy abból a nyüves recski kőbányából vasúton elszállítsa a követ arra a Hajdú-Szabolcs megyei címre, ahol az építkezéshez legközelebbi vasútállomás található ?
Légyszíves ne sértegess!
Számoltam.
Csak Neked, csak most, csak itt.
Vasút
A fuvar legyen Recsk-Parádfürdő-Hajdúböszörmény között
1 kilométerképzés
Díjszabási kiloméretáv: 156 km
2. fuvardíj számítási tömege
Elszállítanivaló 2400 tonna/nap
Díjszámítási tömeg: 2400000 Kg
24000 x 100 kg !!! (fuvardíj megállíptása 100 kg onként történik)
3. díjtétel 207 Ft (100 kg onként)
4 fuvardíj megállapítása
207 x 24000
5. Mellékdíj
fuvarköltség: 4 968 000 Ft + ÁFA
Közút
Legyen 120 x 20 t elszállítanivaló
kilométertáv ~ 160 km
Fuvardíj 200 Ft/km oda vissza egy kamion 320 km t megy
120 (forduló) x 320 km megtett út x 200 Ft/km fuvarköltség = 7 680 000 + ÁFA
7 680 000
- 4 968 000
-----------
2 712 000
megoldás: 2 712000 Ft al vasút olcsóbb
Ezek saját gondolatok.
Ha 200 napig szállítanak egy évben a MÁVCARGO évente 200x 4 968 000 Ft tól esik el.
Ez majdnem 1 milliárd forint ( 993 600 000 Ft)
Nem kis pénz.
Közút az én számításom szerint 1 év alatt 542 millió 400 ezer forinttal drágább.
A napi 2400 tonna elszállítása napi 1,5 tehervonatot jelent vagy éppen 2 tehervonatot.
Ha 4 címre szállítanak, akkor 2 naponta egy címre megy 1200 tonna.
2400 tonna 20 tonnás tengelyterheléssel számolva 120 tengely, ami 60 kéttengelyes vagy 30 négytengelyes kocsi. De ez egy évben 200 napon át 1 milliárd Forintot jelentene a CARGO-nak