Törölt nick Creative Commons License 2006.02.18 0 0 10467

Copy király olvtársunk minapi példájánál maradva :

 

Mi vagy ki akadályozza meg a MÁV-ot abban, hogy abból a nyüves recski kőbányából vasúton elszállítsa a követ arra a Hajdú-Szabolcs megyei címre, ahol az építkezéshez legközelebbi vasútállomás található ?

 

Légyszíves ne sértegess!

 

Számoltam.

 

Csak Neked, csak most, csak itt.

 

Vasút

 

A fuvar legyen Recsk-Parádfürdő-Hajdúböszörmény között

 

1 kilométerképzés

 

Díjszabási kiloméretáv: 156 km

 

2. fuvardíj számítási tömege

 

Elszállítanivaló 2400 tonna/nap

 

Díjszámítási tömeg: 2400000 Kg 

 

24000 x 100 kg !!! (fuvardíj megállíptása 100 kg onként történik)

 

 

3. díjtétel 207 Ft (100 kg onként)

 

4 fuvardíj megállapítása

 

207 x 24000

 

5. Mellékdíj

 

fuvarköltség: 4 968 000 Ft + ÁFA

 

Közút

 

Legyen 120 x 20 t elszállítanivaló

 

kilométertáv ~ 160 km

 

Fuvardíj 200 Ft/km oda vissza egy kamion 320 km t megy

 

120 (forduló) x 320 km megtett út x 200 Ft/km fuvarköltség = 7 680 000 + ÁFA

 

   7 680 000

- 4 968 000

   -----------

   2 712 000

 

megoldás: 2 712000 Ft al vasút olcsóbb

 

Ezek saját gondolatok.

 

Ha 200 napig szállítanak egy évben a MÁVCARGO évente 200x 4 968 000 Ft tól esik el.

 

Ez majdnem 1 milliárd forint ( 993 600 000 Ft)

 

Nem kis pénz.

 

Közút az én számításom szerint 1 év alatt 542 millió 400 ezer forinttal drágább.

 

A napi 2400 tonna elszállítása napi 1,5 tehervonatot jelent vagy éppen 2 tehervonatot.

 

Ha 4 címre szállítanak, akkor 2 naponta egy címre megy 1200 tonna.

 

2400 tonna 20 tonnás tengelyterheléssel számolva 120 tengely, ami 60 kéttengelyes vagy 30 négytengelyes kocsi. De ez egy évben 200 napon át  1 milliárd Forintot jelentene a CARGO-nak