vaskerék Creative Commons License 2006.02.18 0 0 10460

A kamion nem azért született meg, mert amikor Hitler legyőztük a gonosszal megszállt lelkek nem diktárokba bújtak hanem közlekedési, logosztikai emberekbe.

 

A sors fintora, hogy éppen Hitler építette az első sztrádákat németországban, és akkoriban jelentek meg az első 10 tonna raksúlyú (MB) háromtengelyes tehergépkocsik.

 

 

Létezik korlátozó, piacot törvényekkel szabályozni kívánó gazdaságpolitika is.

Azt viszont már számos ország bebizonyította, hogy a piacba való állami belenyúlást, mindíg a fogyasztó fizeti meg direkt vagy indirekt módon.

 

És...?

Ha a liberális gazdaságpolitika egyetlen pozitív(?) hozzadéka, hogy 8.000 Ft-ért vehetek DVD játszót a Budaőrsi EW-ben, akkor köszönöm, de lemondok róla. A Kinai összeszerelő üzemekben éhbérér rakják össze ezeket a készülékeket, a multik tulajdonosai meg extra bevételt tesznek zsebre, miközben az európai elektronikai ipar gyakorlatilag megszűnt. A saját munkanélküliségi rátánkat nőveljük európában, és a kiszolgáltatotságunkat, mert kapzsik voltunk. Az olcsóbb kellett...

Feltételezem, hogy a nyugdíj esetén az "állami belenyúlást" már nem bánod...

Mi lesz, ha egyszer valaki komolyan megkérdezi egy teljesen liberális piac esetén, hogy miért, és kinek fizetünk adót? A nyugdíj, az oktatás, és az egészségügy

árai itt európaiak, és nem Kinaiak. Miből fogjuk finanszírozni mindezt?

Ahogy láttod ez méginkább működésképtelen rendszer. A gond az, hogy mára a mókuskerék forgat minket, vagyis igen keményen fogunk "indirekt" módon fizetni.