Törölt nick
2006.02.17
|
|
0 0
10411
|
http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=kereses&a=11&q=Tarna&hely=1
.- Heves Megyei Hírlap - 2004.05.04
Döngve utazik a nehéz kő
Döngve utazik a nehéz kő A lakosság akár tüntetni is kész a szállítás ellen Aldebrő
A Tarna menti kistérség kilenc településéből nyolcat érint a két bányából az érintett falvakon át történő kőszállítás. A lakosság nem nézi jó szemmel az útrongálást, a száguldást, a túlterhelt „döngetőket”.
A község polgármestere, Farkas László tölti be a Tarna menti Kistérségi Területfejlesztési Társulás elnöki tisztét, így a lakossági panaszt a plénum elé vitte. A Heves Megyei Közlekedési Felügyelethez március elején érkezett levele – a többiek által támogatott tartalommal – kemény megállapításokat tartalmaz: „...Naponta kapunk a lakosság köréből, elsősorban a főút közelében lakó állampolgárainktól panaszt az óriási zaj, a megengedettnél nagyobb sebesség és a túlsúlyos járművek ügyében. Több helyen probléma van az út minőségével és állapotával is. Több falufórumon már szóba került az itt élők részéről a tüntetés, polgári engedetlenség.” A bejelentés annyiban már elérte a célját, hogy a Heves Megyei Közútkezelő Kht. több szerv együttes részvételével párbeszédet folytatott a probléma megoldásáról.
A tanácskozás tárgya a „Rendkívüli forgalmi rend felülvizsgálata a Tarna menti települések országos közútjainak forgalmi rendjének vonatkozásában” volt. Ehhez társulva a szakemberek helyszíni bejárást is terveznek, ezen ott lesznek az ellenérdekű felek, így akár eredményre is vezethet a találkozó.
A tanácskozáson a rendőrség képviselője ígéretet tett a traffipax gyakoribb alkalmazására, a közlekedési felügyelet a nagy autók súlyellenőrzését kívánja sűríteni a körzetben, míg a közútkezelő a szemle után – költségvetése függvényében – szeretné mielőbb kijavítani az utakon keletkezett hibákat.
Mint Farkas László elmondta, azzal nem kellett megküzdenie, hogy külön-külön meggyőzze az illetékeseket a valós helyzetről, ugyanis valamennyi fél, még a recski Colas-Északkő és a Tarnóca Kőbánya képviselői is tudtak a szállítási útvonal mentén észlelhető feszültségről.
– Sajnos, nincs más útvonal, amelyen kiváltható Tarnaszentmária, Verpelét, Feldebrő, Aldebrő, Tófalu, Kápolna, Kál, Kompolt érintése nélkül a kőszállítás – jegyezte meg a kistérségi elnök.
Ha nem is repül a nehéz kő, de – több tíz tonnás teherjárműveken utazva – tudjuk, hol áll meg: a Tarna-völgyi falvakon túl. Az elnök-polgármester reményt lát arra, hogy megoldódnak a gondok. Főként, ha a partnerek betartják ígéreteiket.
– Az összehangolt ellenőrzésnek bizonyosan lesz visszatartó ereje. Csak kérdéses, vagy inkább félő, hogy egy idő múltán visszaáll a jelenlegi rossz gyakorlat.
Egyelőre a múlt hét végi tárgyalás emlékeztetői készülnek, majd jöhet az a már említett bejárás. Ám ha ismert lesz az esemény időpontja, akár „kozmetikázott” adatok is születhetnek. A települések igazából nem néhány napos jótét cselekedetre vágynak, hanem panaszuk mielőbbi orvoslására. Mielőtt tüntetésre kerülne sor...
(budavári) http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2006-01-14&r=1&c=481644
Repedező házfalak
A lakóházak falai egyre jobban repedeznek az út mentén, az átkelés rajta egyre veszélyesebb. A járművekről a kanyarban leszóródnak az anyagok, ami szintén veszélyes. Ráadásul – a helyiek szerint – a járművek száma növekszik, az út minősége meg tovább romlik. A nagy zajterhelés, rázkódás, sebességtúllépés együtt túllépi az itt élők elvárható nyugalmát és biztonságát.
Megjegyzés: Itt van vasútvonal is ami Kál-Kápolna-Recsk-Kőrakodó között korlátozás nélküli 21 tonnás, 60 km/h alkapsebességű szakasz, mégse lehet kihasználni a vasút előnyeit itt a lakosság tiltakozik a közúti kőszállítás ellen. |
|