Carpy Creative Commons License 2006.02.13 0 0 10314
"Egervár-ZEG-Bak-Pacsa útvonal lett volna célszerű."

Nem hinném. Tégy egy kirándulást Bak-Pacsa között a 75-ös főúton, és menten belátod. Bakot keletről egy igen komoly, kamionborító dombvonulat szegélyezi, melynek a túloldalán széles fennsík van, tehát alagúttal nem, illetve csak hosszan átfúrható. A fennsík túlsó oldala megint meredek, és széles völgy jön, melynek keleti oldalán a vasút jelenleg vezet. Ez a dombvonulat egészen Kanizsáig elhúzódik. Közút se nagyon visz át rajta. Söjtör és Hahót között lehet átjutni, illetve pár éve épült Börzönce és Bucsuta között egy átkötés. (Buszközlekedésre egyik út sem alkalmas...)
Ha van csömödéri kisvasút térképed, azon is látszik, hogy egyetlen vonala se vezet fel erre a vonulatra, elveszik a völgyben az összes szárnyvonal.
Ha már egyszer Bakig elvezet a vasút, és a szintkülönbségeket kerülni akarjuk, akkor már inkább Söjtör-Bánokszentgyörgy-Borsfa útvonalon lehetett volna elvinni Nagykanizsa közelébe, Becsehelyig, de onnan sem nevezném laposnak a 7-es főút vonalát. Szóval a Déli Vasútra jellemző lehetőleg nyílegyenes pályát itt se lett volna könnyű megvalósítani.
Ezekután inkább az lehet a kérdés, hogy ahogy Nagykálló helyett Nyíregyházát tette naggyá a vasút, miért nem történt meg ugyanez Zalaegerszeg és Zalaszentiván viszonylatában.
Előzmény: v_peti (10310)