k.novotny Creative Commons License 2006.02.13 0 0 10313

Szerintem maradjunk abba, hogy holnap folytathatjuk, de csak egymomentum az irásodhoz, illetve pomtosabban az adataidhoz, nem én tettem be, hanem te.

 

1867-ben volt a kiegyezés. Nézd meg az általad betett adatokat, továbbá nézd meg, a különböző magán vasútak létrejöttének a dátumait. De azért beteszek én is egy rövidke idézetet, ha megengeded.

 

>1855-ben az osztrák birodalom zilált pénzügyi viszonyai miatt a korábbi birodalmi vasúthálózat megteremtésésének eszmélyével fel kellett hagyjon, s a vasútak építését magánvállalatok vették át. Ekkor keletkezett az 1856 10. 08-án kelt engedélyokmány alapján a Ferencz József Keleti Vasúttársaság. E társaság engedélyt kapott Bécsből Sopronon és Nagykanizsán át Eszékig, Újszőnytől Székesfehérváron át Eszékig (Pécsre vezető szárnyvonalal)<......innen nem akarok sokat tovább idézni mivel nem igen tartozik a témához

 

Amint látod nem a magyar kormány adta az engedélyt, hanem az osztrák császárság.

 

további idézetek:

>A többszöri átalakukás ellenére a keleti vasút engedélye alapján 56.10.08-án elkezdte, illetve folytatta a magyarországi vonalak építését.< itt megint csak sok vasútvonal felsorolása következne

 

Tehát még a kiegyezés előtt vagyunk, ezt csak azért hangsúlyoznám, mivel Magyarországnak még semmi beleszólása sincsen a vasútépítésekbe.

 

>Ezzel a Déli Vasútnak a Dunántúlon egy nagy összefüggő vasúti hálózata alakult ki. 1880-ban a magyar kormány a magyar vonalak elkülönitése végett kezdett tárgyalni a vasúttársasággal<

 

Tehát összegezve nem hogy Zalaegerszeg városának az esetleges érdekeit nem vette figyelembe a vasúttársaság, hanem egyenesen a magyar állam is kivolt kerülve, az engedélyeket sem magyarországon adták ki.

 

Előzmény: epimetheus (10312)