Laci Bácsi!
A vasúti utazás kis távolságra kevésbé veszik igénybe az emberek.
Elhangzott a 19% vasút a 81% busz.
3200 település van.
Egy részén nincs vasútállomás sem. Kb 2700 településen nincs vasútállomás!
A 60-as 70-es években előrejelezték az elvándorlást.
Tudták a vidékiek akik eddig mellékvonal melett laktak, azok városokba fognak áramlani.
A gondom az, hogy ha én utazok a vasút nem bíztosít kínálatot mindenütt.
Nincs kínálatri menetrend.
Le kéne választani a nagyvároskörnyéki megyeszékhelyhez köthető feljeszthető vonalakat a nem fejleszthető préri vasutaktól.
A "prérin" Siklóson, vagy Kondoroson nincs olyan ami generálna forgalmat , a valódi központ Pécs a másik esetben Békéscsaba.
Én magamról szólva:
Vasúttal is busszal is utazok.
Múlt hónapban 1487 km tettem meg vasúton és 1630 at busszal.
Egyik irányban busszal megyek a másik irányban hazafelé vonattal.
Busz se fed le minden időpontot!
Másik gond az hogy 1 sört se lehet meginni, mert 3-4 órát kibírni nehéz, van amikor 7-8 órát is ki kell busznál ha egybefüggő és hosszú az út.
Én a megyszékhely környéki vasutaknál /mellékvonalak/ látnék fantáziát!
A reggeli 30 perces a napközbeni óránkénti közlekedés sokat segítene kínálati lenne a menetrend.
Ha a 2-es vonalat megtámogatták (vicinális jelegű az is V,max 60 km/h), akkor pár vidéki vonalat meg lehetne menteni, ha az összest nem is, amelyek természetvédelni területen haladnak, és konkrétan tudod TE is melyik re gondoltam.