Nem ZETEC motoros. OHV: Alul vezérelt - felül szelepelt - 8 szelepes motor. Ennek a motornak nem ismerem az előéletét, csak anyit tudok, hogy 1996-ban volt behozva magyarországra. Mindemellet rendesen kartell-gáz is keletkezik, sajnos jól látható! :(
Nagy valószínűséggel hajtva volt, és nemtörődöm gazdái voltak, mert a kasztni is aléggé korrodált állapotban volt, egy-két helyen a hátsó kerékdobnál belül pl. egy-egy vaslemez volt ODARAGASZTVA, igen ODARAGASZTVA ragasztóval! :D Minden kicsit korróziót kijavíttattam, nagyon szépen megcsinálták a legkisebb rohadást is kiheggesztették!
Pl. nem volt beállítva a gáz alapjárata, kuplung benyomásakor leállt a motor mindig menet közben... Teljesen ki volt csavarva az üzemanyag mennyiségét szabályozó izévalami :), 10.5 litert evett gázból!
A váltóból a kilóméterspirál folyamatosan felhozta az olajat, és a féltengelyszimmeringek is szétmentek, mert valamelyik ütnivalő tulaj egy FACSAVARRAL becsavarta a sebváltó szuszógót! stb, stb...