Igen, tudom.
Csak azt nem értem, hogy hogy jön ez a 10209 sz. hozzászólásomhoz?
Ott egyértelműen a menetrendtervező vétett, mert indokolatlan mértékű tartalékidőt épített be a vonatok menetidejébe.
Az már megint más kérdés, hogy azt a kb. 6-8 évvel ezelőtt kiadott vezighelyettesi rendelkezést is fölül kellene már vizsgálni, amelyik elrendelte, hogy a tartózkodási idő személyszállító vonatoknál minden megállási helyen min. 1 perc kell hogy legyen.
Egy gyönge utasforgalmú megállóban Bz motorvonatnál az utascsere időszükséglete (megállástól indulásig) általában 15-30 másodperc között van. Ez megállónként fél perc szükségtelen pufferidő. Has még ráadásul a menetidő is jól meg van tartalékolva, akkor a motorvezető egy-egy állomásközben akár 4-5 percet is tud rövidíteni.
Ennyi tartalékidőt egy menetrendben én baromi feleslegesnek tartok.
Némi megoldás lenne a problémára, ha vissza lenne állítva a 0,5 perces pontosságú menetrend-tervezés, mert ilyenkor a kisebb forgalmú megállókban csak 0,5 perc tartózkodást kéne adni.