Sir Balamber Creative Commons License 2006.01.19 0 0 4
Szia :)
"Kutatások bizonyítják, hogy a gyermekkori szelekciónak semmiféle tudományos alapja nincs - figyelmeztetnek a szakemberek."

Elolvastam, és egyrészt értem én a problémát, másrészt ez a kérdés nem az iskolában kezdődik és gyakran nem is a "potenciális" szellemi képességek eltérése miatt. Amikor én még megboldogult pedagógus voltam egy szabolcsi (k messze lévő) falusi iskolában belecsöppentem a dolgok sűrűjébe. Nagyon sok olyan gyerek volt aki első osztályban nem ismerte rengeteg szó értelmét, és elementáris higéniai problémáik voltak, ilyenformán sok szülő büntetésnek fogta fel ha a gyerekének ilyen osztályba kellett járnia. A pedagógustól is sokkal több figyelmet követeltek ami által kevesebb idő jutott a problémamentesekre, és akkor még nememlítettem a tanár kialakuló rossz idegi állapotából adódó problémákat és frusztrációt.
Ne csodálkozzunk ha ezek után egy iskolában lesz egy "jó" és egy "kevésbé jó" osztály.