"a 00:40-es vonat eddigi infók alapján 10-15 főt szállít naponta, és Vácig talán akadnak rajta utasok is"
Jóval lejjebb add az utasok számát, ha kérhetném! Ez nem csak neked szól, hanem másoknak is, mert elterjedt a fórumozók körében, hogy ezen a vonaton 10-15 ember utazik rendszeresen, pedig ez korántsincs így. (Kiváncsi lennék honnan szedték ezeket a számokat)Íme a két legutóbbi ilyen szolgálatom valós utasadatai:
- első alkalommal még az előző év vége felé voltam vele, akkor volt egy azaz 1!! darab utas rajta Dunakeszi gyártelep-Vác között. Természetesen diákbérlettel( a cangájához is volt bérlete) Az is csak azért, mert eredetileg biciklivel indult el, de bringája szétesett. Bement az állomásra, keresni egy nyilvános telefont, amin hazaszólhat, és ekkor megdöbbenve látta, hogy jé még van vonat is. Ezenkívül volt még rajta egy vasutas is Szobig, akinek ez a vonat volt kijelölve önköltségre. A vonat állt 5 darab bmx kocsiból+v43-ból
- második utamon úgy egy-másfél hete már hatalmas utasszámmal volt dolgom. Volt rajta 5 utas. Ebből kettő Nyugatitól Gödig, egy Dunakesziig, egy Vácig, egy pedig Verőcéig utazott. Egyikük autómatából váltott menetjegyet, a többi bérletes volt. Ekkor már a nagyobb utasmennyiséghez rendeltek is bőven kocsit. Volt rajta 10bmx és egy amx kocsi. Nem is nagyon volt olyan peron, amelyről ne lógott volna le a vége. No mert természetesen Szobig szabály szerint minden állomáson és megállóhelyen megálltunk, majd ismét felgyorsítottunk, majd ismét megálltunk...
Én a gépészethez nem értek, de minden mv-nek az az első mondata ezzel kapcsolatban, hogy "bameg ezek a kocsik ezer ampert vesznek fel" Az is általános vélemény, hogy ez a vonat semmi másért nem jár, csak azért, hogy a Máv ZRt ezzel a vonattal szívassa a dolgozóit. Ugyanis szív az mv, szív a kaller(aki eddig a korábbi vonattal járt, de most emiatt elvették a pihenőidejét), szív az összes szolgálattevő stb. Ráadásul az áramszámla sem lehet valami olcsó. Abban is egyetértés van, hogy aki mindezt kitalálta, azzal úgy megfizettetnék az áramszámlát, de úgy...
Kérdeztem a kollégákat is mennyi volt náluk az utaslétszám? Eddig két esetben közelítette meg a 10 főt, de ebből az első még a menetrendváltozás utáni napokban volt, amikor István Gyuri és baráti köre tesztelte a vonatot, ők meg azért nem nagyon számítanak :P ;-)) , másodszor pedig fenn maradt néhány hajléktalan a vonaton, akiket szintén nem számolnék az utasok közé.