Ha a választott vezető szakmailag vállalhatlan dolgot csinál, vagy egy a továbblépéshez feltétlenül szükséges dolgot halogat, akkor a szakma (egy része) nyilván háborog. Ha nagyon egyértelmű és nyilvánvaló a hibás lépés, akkor nagy lesz a háborgás.
Szerencsés esetben ezek a "háborgók" betömörödnek egy olyan szervezetbe, aminek már súlya lesz.
Mégszerencsésebb esetben a szervezet lesz elég szakmai ahhoz, hogy értelmes megoldásokat tudjon javasolni, és lesz bennük annyi politikai érzék, hogy ezt el tudják adni szakmán kívülre is.
A legnagyobb ellentmondást talán itt látom. Tudniilik ha szakmáról beszélünk, az szerinted hány ember?
A Veke és az őket támogató szakemberek száma, valószínüleg számokban ki nem fejezhető töredéke annak, ahányan ezen a területen dolgoznak.
Ehhez képest, a már említett okok miatt, olyan súlyal esnek a latban, mintha legalább is a szakma felét, de inkább nagyobb hányadát képviselnék.
Számos esetben kiderült, hogy bizonyos kérdéseket minden oldalról remekül meg lehet védeni és támadni is egyszerre. Ilyenkor az erősebb érdekérvényesítés győz, és nem a szakmai.
A hannoveri villamosok a legjobb példa arra, hogy csak politikai zsarolással lehetett kicsikarni a megvételüket, és emlékszem rá, hogy annak idején a szakma is teljesen megosztott volt ez ügyben. A Veke véleményére nem emlékszem.
Mindenesetre, a Metro építés kérdése nagyon hasonló. Ha majd utólag vizsgáljuk, az semmi képpen nem fog kiderülni, hogy elhibázott volt -e vagy sem, mert mindenképpen szükség van rá, esetleg nem most, vagy nem egészen ebben a formában.
Akik annak idején megtervezték, valószínűleg szakemberek voltak, és ami miatt eddig húzódhatott a kezdése, az egy másik civil szervezet, és a mindenkori politikai érdekek eredménye.
Olyan sohasem lesz, ami mindenkinek megfelel. Arról nem beszélve, hogy mi most leszűkítjük a kört a tömegközlekedésre, holott a közlekedésnek még számos szereplője van.
Ha emlékszel milyen felháborodást váltott ki pont a tömegközlekedési topicon a kerékpárosok tüntetése, és milyen ellenséges hangulatban fogadta, többek közt éppen a Veke. Pedig ezt is fel lehet fogni egy erőszakos lobbyzásnak is. Pedig ők is egy kisebbsége a közlekdőknek, és az ő érveikkel sem lehet nagyon mit kezdeni, mert nekik is igazuk van. Ha most a kerékpárutakra költenék, az idei egyéb helyekre, mondjuk az út felújításokra szánt pénzeket, - mert ugye lehet hogy elég sem lenne -, milyen helyzetet teremtenénk?