sjanius Creative Commons License 2006.01.17 0 0 719

 

 Ha a választott vezető szakmailag vállalhatlan dolgot csinál, vagy egy a továbblépéshez feltétlenül szükséges dolgot halogat, akkor a szakma (egy része) nyilván háborog. Ha nagyon egyértelmű és nyilvánvaló a hibás lépés, akkor nagy lesz a háborgás.
Szerencsés esetben ezek a "háborgók" betömörödnek egy olyan szervezetbe, aminek már súlya lesz.
Mégszerencsésebb esetben a szervezet lesz elég szakmai ahhoz, hogy értelmes megoldásokat tudjon javasolni, és lesz bennük annyi politikai érzék, hogy ezt el tudják adni szakmán kívülre is.

 

 A legnagyobb ellentmondást talán itt látom. Tudniilik ha szakmáról beszélünk, az szerinted hány ember?

 A Veke és az őket támogató szakemberek száma, valószínüleg számokban ki nem fejezhető töredéke annak, ahányan ezen a területen dolgoznak.

 Ehhez képest, a  már említett okok miatt, olyan súlyal esnek a latban, mintha legalább is a szakma felét, de inkább nagyobb hányadát képviselnék.

 

 Számos esetben kiderült, hogy bizonyos kérdéseket minden oldalról remekül meg lehet védeni és támadni is egyszerre. Ilyenkor az erősebb érdekérvényesítés győz, és nem a szakmai.

 

 A hannoveri villamosok a legjobb példa arra, hogy csak politikai zsarolással lehetett kicsikarni a megvételüket, és emlékszem rá, hogy annak idején a szakma is teljesen megosztott volt ez ügyben. A Veke véleményére nem emlékszem.

 

 Mindenesetre, a Metro építés kérdése nagyon hasonló. Ha majd utólag vizsgáljuk, az semmi képpen nem fog kiderülni, hogy elhibázott volt -e vagy sem, mert mindenképpen szükség van rá, esetleg nem most, vagy nem egészen ebben a formában.

 

 Akik annak idején megtervezték, valószínűleg szakemberek voltak, és ami miatt eddig húzódhatott a kezdése, az egy másik civil szervezet, és a mindenkori politikai érdekek eredménye.

 

 Olyan sohasem lesz, ami mindenkinek megfelel. Arról nem beszélve, hogy mi most leszűkítjük a kört a tömegközlekedésre, holott a közlekedésnek még számos szereplője van.

 

 Ha emlékszel milyen felháborodást váltott ki pont a tömegközlekedési topicon a kerékpárosok tüntetése, és milyen ellenséges hangulatban fogadta, többek közt  éppen a Veke. Pedig ezt is fel lehet fogni egy erőszakos lobbyzásnak is. Pedig ők is egy kisebbsége  a közlekdőknek, és az ő érveikkel sem lehet nagyon mit kezdeni, mert nekik is  igazuk van. Ha most a kerékpárutakra költenék, az idei egyéb helyekre, mondjuk az út felújításokra  szánt pénzeket,  - mert ugye lehet hogy elég sem lenne -, milyen helyzetet teremtenénk?

 

 

 

 

Előzmény: vrobee (718)