Törölt nick Creative Commons License 2006.01.15 0 0 1122

Én, személy szerint pont a zaj miatt menekülök(nék) a "csúcskompakt" kategóriától, egy Minolta A1-em van másfél éve, ergonómiája, kezelhetősége, kiviteli minősége szinte verhetetlen, de ISO 100-on is sokszor nagyon jól láthatóan zajos képeket készít. Nagyobb érzékenységen tökéletesen használhatatlan.

Nálam ez azért ilyen nagy probléma, mert egy éve kizárólag(!) 20x30 cm-es papírképeket készítek. A másik problémám szintén az A4-es papírképekkel függ össze: a gép CCD-je 4:3 oldalarányú, a képeim viszont legtöbbször  ugye 2:3-ban készülnek, így kivágáskor az egyébként sem sok 5 Mpixel információból alig több, mint 4 marad. Ez viszont a részletdús, éles papírképekhez elégtelen.

 

A DSLR-rel való "pöcsölés" nekem nem lesz szokatlan, mert jelenleg is kizárólag RAW-ban fotózom (A1 jpeg-algoritmusa csapnivalóan gyönge). és legtöbbször állványt használok, szürőzöm, illetve makroelőtéttel/kioldózsinórral ügyködöm. Nekem nem fog plusz "munkát " jelenteni az obik váltogatása, stb.

Szeretnék A3 méretű kiállítási képeket is készíteni, erre a kompakt kategória sajnos reménytelen. Egyelőre még nincsenek meg a váltáshoz az anyagi forrásaim, de tavaszra szeretnék és is DSLR-re váltani (muszáj, az A1-gyel már nem szeretek fotózni)

A zajtól való "üldözési mániám" a belépőszintű kategóriában a Canon 350D felé hajtana, csak hát azt a gépet kézbevéve viszont rögtön hányingerem támad. (A fémvázas, ergonomikus A1 után ). A Nikon D70, Pentax *istD viszont kitűnő kiviteli minőségű, de azoknak meg a képminősége, zaja, pixelszáma lényegesen gyöngébbnek tünik a tesztképek, stb. alapján a Canonnál.