Vannak a fejtegetésedben érdekes dolgok, csak sajnos akkora csúsztatások is, mint egy ház. És az hiteltelenné teszi az amúgy érdekes megállapításaidat is.
Csak néhány...
Az utazó közönséget természetesen sem a BKV, sem pedig a Veke nem kérdezi meg mikor mit tegyen, a költségek ennek ellenére őket terhelik.Az utazóközönséget kérdezik, ennek a kérdésnek a neve: utas/forgalomszámlálás.
Hogy ez milyen módon függ a kocsik, az üzem állapotától stb., azt számos külföldi példából ki lehet következtetni.
A korszerű kocsik nem jelentenek egyet a csökkenő áramfogyasztással, sőt. Amit a réven nyerünk a visszatermeléssel, azt bőven elveszítjük a fűtés, és hűtés oltárán.Csak az a baj, hogy az utast nem hatja meg a visszatáplálás, viszont nagyon is érdekli, hogy szét kell-e fagynia a járművön, a zökkenőknél lefejeli-e a kapaszkodót, eseteg hogy hány fok lépcsőt kell megmásznia. és úgy általában a "ruszki szarra", vagy valami újabb trolira kell-e felszállnia. Ezek ma már követelmények, ha a tömegközlekedés jó részesedését a metrón kívül is meg akarod tartani.
Ha majd a kurva BKV megint jegy árat emel, akkor majd gondoljunk arra , hogy most fizetjük ki, a Veke által kierőszakolt "tervszerű" kocsi cseréket.A kurva BKV akkor emel árat, amikor csak a főváros és a PM engedélyezi. A beszerzések is nagyrészt fővárosi költségből mennek tudtommal. A főváros költségvetésében a tömegközlekedés ha nem is csepp, de sok más tétel közt szerepel, és a politika márcsak olyan, hogy több pénz megy oda, ahol nagy a hiszti (amit tévesen vagy valósan szavazói igénnyel azonosítanak.)
hulladék hőt használtak, ami most elmarad, így természetesen elektromos fűtést kell használni.Ami ugye azt jelenti, hogy télen ugyanannyi áramból ugyanannyira lesz fűtve a taliga, nyáron viszont megtakarítás jelentkezik...
A garancia lejárta után, a BKV-nak saját kézbe kell venni a kocsik üzemeltetését, mindenkori javítását. Ehhez teljesen új szervíz képességet kell kiépíteni.
Az új járművek alkatrészei, mégha egy részük a Ganztól is származik, külföldről érkeznek. Ezek ára, raktárra való készletezése, újabb milliárdokat emészthet fel.Igen, éééééés? akkor maradjanak örökre a Ziu-k meg UV-k meg Ik200-asok, aztán akinek nem tetszik, az majd kocsiba ül, az a maradék 10% csóró söpredék, akinek nem lesz rá pénze, meg majd trolizik a régiségeken 2030-ban? Ilyen várost szeretnél?
Nem az ő gondjuk! De ahogy mint minden civil sem képes az optimális hat éven belül lecserélni a kocsijátIgy van, nem az ő gondjuk. Nem is az ő döntésük. Csak felhívják valamire a figyelmet.
A cél meg szerintem az volna, hogy a tömegközlekedés a városban
vonzóbb legyen, mint az egyéni, és ehhez bizony időben le kell cserélni a taligákat.
Magyarország gazdag ország (30-40. a többszáz országból) sokmindenre jut pénz, a tömegközlekedésre viszont aránytalanul kevés. A VEKE azt szeretné, hogy a tömegközlekedésre több jusson. Szerintem igazuk van. Ennek érdekében politikai fogásokat is bevetnek.