vrobee Creative Commons License 2006.01.15 0 0 708
Vannak a fejtegetésedben érdekes dolgok, csak sajnos akkora csúsztatások is, mint egy ház. És az hiteltelenné teszi az amúgy érdekes megállapításaidat is.

Csak néhány...

Az utazó közönséget természetesen sem a BKV, sem pedig a Veke nem kérdezi meg mikor mit tegyen, a költségek ennek ellenére őket terhelik.
Az utazóközönséget kérdezik, ennek a kérdésnek a neve: utas/forgalomszámlálás.
Hogy ez milyen módon függ a kocsik, az üzem állapotától stb., azt számos külföldi példából ki lehet következtetni.

A korszerű kocsik nem jelentenek egyet a csökkenő áramfogyasztással, sőt. Amit a réven nyerünk a visszatermeléssel, azt bőven elveszítjük a fűtés, és hűtés oltárán.
Csak az a baj, hogy az utast nem hatja meg a visszatáplálás, viszont nagyon is érdekli, hogy szét kell-e fagynia a járművön, a zökkenőknél lefejeli-e a kapaszkodót, eseteg hogy hány fok lépcsőt kell megmásznia. és úgy általában a "ruszki szarra", vagy valami újabb trolira kell-e felszállnia. Ezek ma már követelmények, ha a tömegközlekedés jó részesedését a metrón kívül is meg akarod tartani.

Ha majd a kurva BKV megint jegy árat emel, akkor majd gondoljunk arra , hogy most fizetjük ki, a Veke által kierőszakolt "tervszerű" kocsi cseréket.
A kurva BKV akkor emel árat, amikor csak a főváros és a PM engedélyezi. A beszerzések is nagyrészt fővárosi költségből mennek tudtommal. A főváros költségvetésében a tömegközlekedés ha nem is csepp, de sok más tétel közt szerepel, és a politika márcsak olyan, hogy több pénz megy oda, ahol nagy a hiszti (amit tévesen vagy valósan szavazói igénnyel azonosítanak.)

hulladék hőt használtak, ami most elmarad, így természetesen elektromos fűtést kell használni.
Ami ugye azt jelenti, hogy télen ugyanannyi áramból ugyanannyira lesz fűtve a taliga, nyáron viszont megtakarítás jelentkezik...

A garancia lejárta után, a BKV-nak saját kézbe kell venni a kocsik üzemeltetését, mindenkori javítását. Ehhez teljesen új szervíz képességet kell kiépíteni.
Az új járművek alkatrészei, mégha egy részük a Ganztól is származik, külföldről érkeznek. Ezek ára, raktárra való készletezése, újabb milliárdokat emészthet fel.

Igen, éééééés? akkor maradjanak örökre a Ziu-k meg UV-k meg Ik200-asok, aztán akinek nem tetszik, az majd kocsiba ül, az a maradék 10% csóró söpredék, akinek nem lesz rá pénze, meg majd trolizik a régiségeken 2030-ban? Ilyen várost szeretnél?

Nem az ő gondjuk! De ahogy mint minden civil sem képes az optimális hat éven belül lecserélni a kocsiját
Igy van, nem az ő gondjuk. Nem is az ő döntésük. Csak felhívják valamire a figyelmet.
A cél meg szerintem az volna, hogy a tömegközlekedés a városban vonzóbb legyen, mint az egyéni, és ehhez bizony időben le kell cserélni a taligákat.
Magyarország gazdag ország (30-40. a többszáz országból) sokmindenre jut pénz, a tömegközlekedésre viszont aránytalanul kevés. A VEKE azt szeretné, hogy a tömegközlekedésre több jusson. Szerintem igazuk van. Ennek érdekében politikai fogásokat is bevetnek.

Előzmény: sjanius (707)